Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
työelämä
Työntekijän ABC

Tiedätkö oikeutesi työntekijänä? Useimmissa työpaikoissa työelämän pelisäännöt ovat selvillä ja niitä noudatetaan. On kuitenkin hyvä oppia tunnistamaan, mikäli väärinkäytöksiä esiintyy.

Vinkit uudessa työpaikassa aloittamiseen

Ensimmäinen päivä uudessa työpaikassa on monelle elämän jännittävimpiä kokemuksia.

Kaikki irti kesätöistä

Uudessa työpaikassa aloittaminen on aina jännittävää, varsinkin jos kyseessä on ensimmäinen kesätyöpaikkasi.

Kesätyöntekijä – tunne oikeutesi!

Oletko menossa ensimmäistä kertaa kesätöihin?

Muista liikkua myös etätöissä

Toiset ovat tehneet etätöitä jo pitkään, toisille se voi olla uuden työn mukanaan tuoma etu.

Tasa-arvon toteutuminen kirkossa

Kirkkohallitus hyväksyi kirkon toiminnallisen tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelman marraskuussa 2023. Kerromme tässä artikkelissa lyhyesti suunnitelmasta ja sen merkityksestä. Suomen evankelis-luterilainen kirkko on lähes 3,6 miljoonan jäsenen yhteisö, joka myös työllistää valtavan määrän suomalaisia. Niin jäsenistö kuin henkilöstö on moniäänistä, moniarvoista ja monimuotoista – esimerkiksi eri ikäluokkien, sukupuolten ja uskomusten edustajia on laidasta laitaan.

Kirkon virka- ja työehtosopimus palvelussuhteen pohjana

Kirkon ja seurakuntien palveluksessa työskentelevien työsopimukset pohjautuu Kirkon virka- ja työehtosopimus KirVESTES:iin.

Miten pitää huolta oman osaamisen ajantasaisuudesta työmarkkinoilla?

Oman urakehityksen ja työnteon mielekkyyden kannalta on oleellista aina silloin tällöin tarkastella ja kehittää omaa osaamistaan.

Millainen on hyvä työpaikka?

Perusduuni, kiva työpaikka vai jopa unelmatyö. Miten määritellään, mikä on hyvä työpaikka?

Hyvinvointi työelämässä ja työnhaussa

Työhyvinvoinnin merkityksestä puhutaan paljon. Kuinka omaa ja kanssaihmisten hyvinvointia voi pyrkiä edistämään niin työelämässä kuin työnhaussakin?