Näitäkin töitä löydät kirkon alalta

12.5.2023 14:31

Suomen evankelisluterilainen kirkko ei työllistä pelkästään pappeja ja kanttoreita.

Tiesitkö, että kirkon ja seurakuntien palveluksessa työskentelee myös mm. kiinteistöhuollon ammattilaisia, varhaiskasvatuksen ohjaajia, nuorisotyöntekijöitä, viestinnän ja taloushallinnon osaajia, suntioita sekä kansainvälisen työn ohjaajia?

Kaikki ovat tervetulleita

Kirkossa työskentelee noin 19 000 eri alojen ammattilaista. Kaikki tehtävät eivät vaadi hengellistä koulutusta tai edes kirkon jäsenyyttä. Työ on yhdessä tekemistä – toisten työntekijöiden ja seurakuntalaisten kanssa. Työssä tarvitaankin ennen muuta ihmissuhde-, yhteistyö- ja verkostoitumistaitoja.

Työpaikkailmoituksissa kerrotaan, mikäli tehtävään vaaditaan esimerkiksi tietynlainen koulutus tai mikäli hakijoilta odotetaan kirkon jäsenyyttä. Hengellisiin tehtäviin ja tiettyihin virkoihin vaaditaan lähtökohtaisesti aina kirkon jäsenyys. Esimerkiksi hallinnon ja kiinteistöhuollon tehtävissä jäsenyys ei kuitenkaan ole pakollista, ellei toisin ilmoiteta.

Töitä joka lähtöön

Kirkkorekry.fi -sivustolta löydät lukuisia tarinoita kirkon ja seurakuntien palveluksessa työskentelemisestä, laajasti eri alojen tehtävistä. Tutustu mielenkiintoisiin ja kenties yllättäviinkin uratarinoihin täällä.

Lisätietoa kirkon alan ammateista ja mm. taustavaatimuksista eri tehtäviin löydät Suomen evankelisluterilaisen kirkon nettisivuilta. Siellä voit myös testata, mikä kirkon ammateista saattaisi kiinnostaa juuri sinua!

Katso avoimet työpaikat

Lisää tästä aiheesta