Kirkko Helsingissä

Helsingin seurakuntayhtymä on osa Suomen evankelis-luterilaista kirkkoa – Kirkko Helsingissä. Kristittyjen yhteisönä edistämme helsinkiläisten hengellistä elämää ja rakennamme yhdessä merkittäviä ja laadukkaita kohtaamisen ja auttamisen paikkoja. Puolustamme tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta, oikeudenmukaisuutta ja luontoa. Arvomme ovat usko, toivo ja rakkaus.

Helsingin seurakuntayhtymässä on töitä niin paikallisseurakunnissa kuin yhteisissä palveluissakin. Työntekijät koostuvat eri ammattiryhmistä: papit, kirkkomuusikot, sairaalasielunhoitajat ja perheneuvojat, diakoniatyöntekijät, nuorisotyöntekijät, lastenohjaajat/varhaiskasvatuksen ohjaajat, hautausmaatyöntekijät, kiinteistö- ja kirkonpalvelustyöntekijät, hallinto- ja toimistotyöntekijät.

Työ niin kuin elämä itse - monipuolista, juuri sinun näköistäsi.

Kirkko Helsingissä on työpaikka, jossa työskentelemällä teet merkityksellistä työtä monen ikäisten ja erilaisten ihmisten parissa. Helsingin seurakunnissa on monenlaisia työtehtäviä, joissa pääset aidosti tekemään muille hyvää.

Tervetuloa meille töihin!

Kohdasta avoimet työpaikat löydät kaikki haettavana olevat työpaikat. Poikkeuksena ovat pappien tehtävät, jotka julkaistaan Helsingin hiippakunnan tuomiokapitulin sivuilla. Pääset selaamaan niitä klikkaamalla oheisia nappeja.

Avoimet työpaikat

AVOIMET PAPPIEN TEHTÄVÄT

Lue lisää meistä ja uratarinoista, joissa työntekijämme kertovat kokemuksiaan heidän työstään.

Tutustu uratarinoihin

Tutustu seurakuntiimme:

Testimonial picture

Anu Kuokkanen ei olisi voinut nuoruudessaan kuvitella päätyvänsä asiantuntijatöihin Helsinkiin. Urapolku Stadin safkan yhteisökoordinaattoriksi on ollut monipolvinen. Lue Anun uratarina tästä linkistä.

Testimonial picture

Sirpa Turunen, palveluesimies

Sirpa Turunen toimii Helsingin seurakuntayhtymässä puhtaanapidon asiantuntijana ja palveluesimiehenä.

”Se, että koko ajan on pieni stressi päällä, pitää minut vireessä ja skarppina. Toimistolla ja seurakunnissa on hyvä työyhteisö, jonka kanssa voi vaihdella ideoita ja jakaa palautetta.”

Lue Sirpan uratarina tästä linkistä.

Työpaikat Helsingin seurakuntayhtymä 3 Näytä kaikki Näytä kaikki