Kouvolan seurakuntayhtymä

Kouvolan seurakuntayhtymä on evankelis-luterilainen seurakuntayhtymä Kouvolan kaupungin alueella.

Kouvolan seurakuntayhtymään kuuluvat Anjalankosken, Elimäen, Kouvolan, Kuusankosken ja Valkealan seurakunnat sekä Jaalan kappeliseurakunta osana Kuusankosken seurakuntaa. Seurakunnat toimivat itsenäisesti ja vastaavat muun muassa jumalanpalveluselämästä, sielunhoidosta, lapsi-, nuoriso-, diakonia-, lähetys- ja musiikkityöstä.

Seurakuntayhtymän tavoitteena on tukea seurakuntia hengellisen perustehtävän toteuttamisessa huolehtimalla kiinteistöjen ja hautausmaiden hoidosta, henkilöstö-, talous- ja tietohallinnosta, kirkonkirjojen pidosta sekä viestinnästä. Yhteisten erityistyöalojen toimintamuotoja ovat perheneuvonta, sairaalasielunhoito, kehitysvammaistyö ja palveleva puhelin. Kouvolan seurakuntayhtymä toimii myös isäntäseurakuntana IT-aluekeskukselle ja aluekeskusrekisterille.

Kouvolan seurakuntayhtymässä on noin 220 työntekijää ja kesäaikana lisäksi noin 100 kesä- ja kausityöntekijää. Käytössämme on liikunta-, kulttuuri-, hieronta- ja lounasetu sekä kahden kuukauden työssäolon jälkeen laajennettu työterveyshuolto. Työyhteisömme on sitoutunut vihreisiin arvoihin, ja olemme saaneet kirkon ympäristödiplomin.

Noin 80.000 asukkaan Kouvola sijaitsee Kymenlaaksossa hyvien kulkuyhteyksien päässä. Kaupungissa on monipuoliset mahdollisuudet vapaa-ajan viettoon luonnon, liikunnan ja kulttuurin parissa. Edullisten asumiskustannusten kaupunki tekee asukkaidensa asumisesta laadukasta tarjoamalla maaseudun rauhaa ja luonnon läheisyyttä hyvien palvelujen äärellä.

Kouvolan evankelis-luterilaiset seurakunnat - Mukana elämänmittaisella matkalla

Linkit seurakuntien sivuille:

Anjalankosken seurakunta

Elimäen seurakunta

Kouvolan seurakunta

Kuusankosken seurakunta

Valkealan seurakunta

Jaalan kappeliseurakunta

Työpaikat Kouvolan seurakuntayhtymä 0 Näytä kaikki
No org results text

Ei tuloksia

Työnantajalla ei ole tällä hetkellä työpaikkailmoituksia julkaistuna.