Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymä

Seurakuntayhtymäämme kuuluu kuusi itsenäistä seurakuntaa: Kuopion tuomiokirkkoseurakunta, Alavan, Järvi-Kuopion, Kallaveden, Männistön ja Puijon seurakunta. Seurakunnat vastaavat muun muassa jumalanpalveluksista, keskusteluavusta, kristillisestä kasvatuksesta ja musiikista sekä diakonia- ja lähetystyöstä eli auttamisesta niin paikallisesti kuin maailmanlaajuisessa verkostossa.

Seurakuntayhtymä tukee seurakuntia huolehtimalla kiinteistöjen, leirikeskusten ja hautausmaiden hoidosta, henkilöstö-, talous- ja tietohallinnosta, jäsenrekisteristä ja viestinnästä sekä yhteisistä erityistyöaloista eli perheneuvonnasta, sairaalasielunhoidosta ja yhteisestä nuoriso- ja oppilaitostyöstä. Myös yhtymämme henkilösöön kuuluvat myös laajemmin Itä-Suomessa toimivat Kuopion aluekeskusrekisterin ja Itä-Suomen IT-aluekeskuksen

Tuomiokirkkoseurakunta
Alavan seurakunta
Järvi-Kuopion seurakunta
Kallaveden seurakunta
Männistön seurakunta
Puijon seurakunta
Kaikki Kuopion seurakuntien palvelut
Kuopion aluekeskusrekisteri
Itä-Suomen IT-aluekeskus

Meillä Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymässä on 270 työntekijää ja kesäaikana lisäksi 100 kesä- ja kausityöntekijää. Työilmapiiri on ystävällinen ja kunnioittava. Käytössämme on liikunta-, kulttuuri- ja lounasetu Epassi. Tarjoamme työntekijöille lakisääteisen työterveyshuollon lisäksi yleislääkäritasoisen sairaanhoidon tarpeellisine laboratorio- ja kuvantamistutkimuksineen. Kannustamme työntekijöitämme kouluttautumaan ja kehittymään omalla alallaan sekä tarjoamme mahdollisuudet siihen. Tarjoamme mahdollisuuden osittaiseen etätyöhön.

Kirkon työnantajana olemme luotettava ja turvallinen toimija.

Työpaikat Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymä 3 Näytä kaikki Näytä kaikki