Rovaniemen seurakunta

Tervetuloa meille työkaveriksi!

Rovaniemen evankelis-luterilainen seurakunta on lähellä sinua

Olemme rovaniemeläisten matkalla mukana niin arjessa kuin juhlassa. Tahdomme kohdata jokaisen ainutlaatuisena ihmisenä. Järjestämme eri puolilla Rovaniemeä monipuolista toimintaa eri elämäntilanteissa oleville. Koulutetut ammattitaitoiset työntekijämme tekevät työtään iloisella asenteella. Kehitämme toimintaamme ja työtapojamme jatkuvasti toimintaympäristön muutokset huomioiden.

Seurakunta on moniammatillinen yhteisö

Meillä työskentelee pappeja, kanttoreita, nuorisotyöntekijöitä, diakoniatyöntekijöitä ja kasvatuksen alan ammattilaisia sekä hallinto- ja talouspalvelun sekä kiinteistö- ja hautatoimen osaajia. Teemme yhdessä työtä, jolla on merkitystä ja saamme olla rakentamassa yhteistä Kristuksen kirkkoa. Teemme aktiivista yhteistyötä kaupungin ja eri yhteisöjen kanssa.

Työntekijän vahvuusalueet huomioidaan hyvin. Työnantaja myös kannustaa erilaisiin koulutuksiin, joilla voi kehittää tai päivittää omaa ammattitaitoa työn ohessa.

Susanna Karila, viestinnän asiantuntija
Mitä tarjoamme sinulle?

Työntekijälle tarjoamme mielekkään työn ja työympäristön lisäksi muun muuassa laajan ja toimivan työterveyshuollon sekä hyvät henkilöstöedut. Henkilöstöetuihin kuuluu ePassin kautta liikunta-, kulttuuri ja hierontaedut. Henkilöstömme käytettävissä on kaksi mökkiä, joista toinen on Levillä.

Tuemme myös henkilöstömme kuntoutus- ja työnohjaustarpeita ja järjestämme työyhteisö- ja virkistyspäiviä säännöllisesti. Seurakuntakeskuksessa henkilöstön käytössä on työpaikkaruokala.

Kannustamme työntekijöitämme kouluttamaan ja kehittymään omalla alallaan sekä tarjoamme mahdollisuudet siihen. Tarjoamme myös mahdollisuuden osittaiseen etätyöhön.

Tutustu seurakunnan työntekijöihin esittelyvideoissa!

IT-asiantuntija Eetu Härkönen

Miten Eetu päätyi töihin Rovaniemen seurakunnalle? Mitä hänen työtehtäviinsä kuuluu ja mitä mieltä hän on seurakunnasta työyhteisönä?

Sairaalapastori Susanna Sirviö

Millaiset ovat olleet Susannan opinto- ja urapolut, jotka johtivat Rovaniemelle? Susanna kertoo myös papin työn merkityksellisyydestä ja isossa seurakunnassa työskentelyn hyödyistä.

Erityisammattimies Juho Jokinen

Mitä kaikkea erityisammattimiehen toimenkuvaan kuuluu? Entä mikä herätti Juhon kiinnostuksen Lappiin muuttoa kohtaan pitkän työuran jälkeen Etelä-Suomessa?

Kirkko työnantajana

Miksi haluaisit töihin Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon? Moni kirkossa työskentelevä kokee työnsä merkitykselliseksi. Kirkon tehtävä on olla ihmisten mukana ja tukena elämän arjessa ja juhlassa, ja pitää esillä kristillisiä arvoja yhteiskunnallisessa keskustelussa. Seurakunta ei ole yhden työntekijän tai yhden seurakuntalaisen juttu vaan se rakennetaan yhdessä.

Videolla seurakunnan jäsenet kertovat miksi juuri Rovaniemen seurakunta on heille merkityksellinen ja tärkeä. Kuvaus ja editointi: Aukusti Mäenpää.

Katso video tästä!

Rovaniemen seurakunnan avoimet työpaikat

Rovaniemi - arktinen pääkaupunki

Rovaniemi on ihmisen kokoinen arktinen pääkaupunki, jossa yhdistyvät pohjoinen luonto ja viihtyisä kaupunkiympäristö. Rovaniemi on myös Lapin maakunnan hallinnon ja kaupan keskus, arktisen alueen matkailukeskus sekä kansainvälisesti tunnettu yliopisto- ja joulukaupunki. Kaupunkimme tunnetaan myös monipuolisena ulkoilu- ja urheilupaikkakuntana. Miltä tuntuisi muuttaa pohjoiseen? Voit lukea Rovaniemen kaupungin sivuilta muuttajille suunnatun tietopaketin asumisesta ja palveluista.

muutto rovaniemelle? lue lisää!