Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli

Turun arkkihiippakunta

Turun arkkihiippakunnan seurakuntiin etsitään jatkuvasti ammattitaitoista työvoimaa. Tarjolla on merkityksellistä työtä Suomen vanhimmassa hiippakunnassa, jossa etsitään ennakkoluulottomasti uusia tapoja elää kirkkona tämän ajan ihmisten keskellä. Kaikille uusille työntekijöille ammattiryhmästä riippumatta tarjotaan koulutusta ja tukea työn alussa (Kirkon työssä -moniammatillinen valmennus). Pappis- ja diakonian virkaan vihittäville polun alussa on ordinaatiovalmennus ja Kirkon työssä -valmennus sen jälkeen.

Arkkihiippakunta tarjoaa mahdollisuuksia tehdä seurakuntatyötä erilaisissa toimintaympäristöissä, pienistä maaseutuseurakunnista suuriin seurakuntayhtymiin. Arkkihiippakuntaan kuuluu Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa sijaitsevat 46 suomenkielistä seurakuntaa. Hiippakunnan suurimmat kaupungit ovat Turku, Pori, Rauma ja Salo. Hiippakunnassa on kaksi piispaa, Turun arkkihiippakunnan piispa sekä Turun ja Suomen arkkipiispa.

Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli toimii arkkihiippakunnan seurakuntien ja seurakuntayhtymien kumppanina ja tukena kirkon työssä. Lisäksi vaikutamme arkkihiippakunnan alueen verkostoissa ja osallistumme yhteiskunnalliseen keskusteluun.

Tavoitteenamme on olla uudistuvan seurakuntaelämän suunnannäyttäjä vuonna 2026. Toimintaamme ohjaavat seuraavat arvot: oikeudenmukaisuus, avoimuus ja kohtuullisuus.

Tutustu seurakuntiimme

Työpaikat Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli 1 Näytä kaikki Näytä kaikki

Finnish Consulting Group Oy Finnish Consulting Group Oy-logo

KirkkoRekry-palvelun tuottaa FCG Digital Oy.

Olemme osa FCG Finnish Consulting Group-konsernia.