Ylöjärven seurakunta Ylöjärven seurakunta Ylöjärven seurakunta Ylöjärven seurakunta Ylöjärven seurakunta Ylöjärven seurakunta

Ylöjärven seurakunta

Ylöjärven seurakunta on eteenpäin suuntautunut, avarakatseinen ja vakaalla taloudellisella pohjalla toimiva yhteisö. Tavoitteidensa mukaisesti se rohkaisee kokeilemiseen, kysymiseen ja kohtaamiseen. Kantavia arvoja ovat yhteys, lähimmäisenrakkaus, usko, rohkeus, oikeudenmukaisuus ja luotettavuus. Ylöjärven seurakunnassa on 23 000 jäsentä ja työyhteisössä noin 80 työntekijää. Se kattaa laajan maantieteellisen alueen Tampereen naapurissa koostuen kanta-Ylöjärven alueesta sekä seurakuntaliitoksina tulleiden Viljakkalan seurakuntapiirin ja Kurun kappeliseurakunnan alueista.

Testimonial picture

Veera aloitti Ylöjärven seurakunnan taloussihteerinä elokuussa 2022. Hän oli monelle työntekijälle entuudestaan tuttu, sillä oli aloittanut työuransa samoista tehtävistä.

” Työskentelin Ylöjärven seurakunnassa tradenomiksi valmistumiseni jälkeen palkanlaskijana. Lisäksi tehtäviini kuului myös myyntireskontran hoitoa ja toisen, pienemmän seurakunnan taloushallinnon hoito. Työskentelin Ylöjärvellä viisi vuotta, kunnes tuli aika, jolloin koin kaipaavani isompiin ympyröihin.”

Isompia ympyröitä kesti 10 vuotta, kunnes tuli taas muutoksen aika. ”Kuulin ystävältä avoimesta työpaikasta ja päätin kokeilla onneani - ja hyvin kävi!”

Monet ovat kyselleet, mikä sai palaamaan Ylöjärven seurakuntaan. ”Se oli monen asian summa. Minulle oli jäänyt todella hyvät muistot edellisestä työsuhteestani. Erilaiset työtehtävät kirjanpidon parissa houkuttelivat, vaikka olen työskennellyt koko työurani pääsääntöisesti palkanlaskennan ja henkilöstöhallinnon tehtävissä. Nyt minulla on todella monipuolinen ja sopivan vaativa työ taloussihteerinä kirjanpidon ja palkanlaskennan parissa. Koen, että pystyn vaikuttamaan työni sisältöön ja kehittämään toimintatapojani ja itseäni tarpeen tullen. Työyhteisömme on mukava ja työympäristö viihtyisä. Ylöjärven seurakunta on työnantajana todella joustava, ja se sopii hyvin elämäntilanteeseeni, nyt kun lapseni ovat vielä pieniä.”

-Veera Katila

Testimonial picture

Veera tarjoaa seurakunnalle viestinnän asiantuntijan palveluita ja tällä hetkellä hän tekee väliaikaisesti töitä etänä Etelä-Koreasta käsin.

”Oli todella hienoa, että sekä Kangasalan että Ylöjärven seurakunnat lähtivät pyynnöstäni mukaan tällaiseen etätyökokeiluun. Omalla kohdallani etätöiden teko on varsin helppoa, koska keskityn verkkoviestintään ja näin ollen pystyn tekemään töitäni missä vain, kunhan minulla on tietokone ja netti toimii. Olen vetänyt täältä käsin mm. somekoulutuksia ja Teamsin kautta pystyn muutenkin olemaan päivittäin yhteyksissä työkavereihin. Vähän tällainen työnteko toki vaati totuttelua, mutta mielestäni tämä on sujunut tosi hyvin aikaerostakin huolimatta.”

Seurakunnan viestinnässä työskentely edellyttää Veeran mukaan tarkkaa korvaa, hyviä yhteistyötaitoja ja kykyä tehdä monia asioita samaan aikaan.

”Seurakunnan kaikesta toiminnasta perillä oleminen vaatii joskus salapoliisin taitoja, koska meillä tapahtuu yksinkertaisesti niin paljon. Tykkään kuitenkin siitä, että työtehtävien skaala on laaja ja että saan olla tekemisissä kaikkien seurakunnan eri työalojen kanssa.”

Veera on tehnyt Ylöjärven seurakunnalle erityisesti somemarkkinointia ja ollut mukana sisäisen viestinnän kehittämisessä. Perinteisempien viestintäkeinojen ohella Veeran mielestä on tärkeää, että seurakunta seuraa aikaansa ja tavoittaa ihmiset siellä, missä he viettävät paljon aikaa eli esimerkiksi juuri somessa.”

-Veera Kirjavainen

Työpaikat Ylöjärven seurakunta 1 Näytä kaikki Näytä kaikki