Oletko sinä etsimämme henkilö, joka haluaa olla mukana toteuttamassa hyvää hallintoa ja sujuvaa kokousasiakirjojen hallintaa? Tarjoamme monipuolisen ja merkityksellisen tehtävän, jossa pääset tukemaan arjen sujuvuutta hallinnon ytimessä.
Etsimme Helsingin seurakuntayhtymään asianhallintasihteeriä määräaikaiseen työsuhteeseen 1.11.2025-30.11.2026 asianhallintapalveluyksikköön Helsingin Kallioon. Määräaikaisuuden perusteena on perhevapaan sijaisuus.
Asianhallintapalvelut-yksikkö tuottaa asianhallinta-, käännös- ja johdon assistenttipalveluita Helsingin seurakuntayhtymälle sekä vastaa kirjaamon toiminnasta, tietopalvelusta ja seurakuntayhtymän keskusarkiston hoidosta.
Asianhallintasihteerin työtehtäviin kuuluvat yhteisen kirkkoneuvoston ja -valtuuston sekä muiden toimielinten kokoushallinta; kokousasiakirjojen koostaminen sekä julkaisu ja asianhallintapalveluihin liittyvien päätösasiakirjojen valmistelu. Asianhallintasihteeri toimii asianhallintajärjestelmä Dynastyn pääkäyttäjänä ja työtehtäviin sisältyvät myös mm. luottamushenkilörekisterin ylläpito ja kokouspalkkioraportointi. Tehtäviin kuuluu myös keskusarkiston päätearkistotehtäviä, arkiston tietopalvelua, arkistointiin ja arkistonmuodostuksen sekä tiedonohjausjärjestelmän suunnitteluun liittyvää neuvontaa ja ohjausta.
Tehtävässä onnistuminen edellyttää:
• tehtävään soveltuva koulutusta, esimerkiksi alempi korkeakoulu- tai ammattikorkeakoulututkinto
• työkokemusta vastaavista asian- ja tiedonhallinnan tehtävistä julkisessa hallinnossa
• kokemusta asianhallinnan ja kokoushallinnan järjestelmistä
• tehtäväalan lainsäädännön ja määräysten tuntemusta sekä taitoa soveltaa niitä käytännössä
• erinomaista suomen kielen taitoa ja tyydyttävää ruotsin kielen taitoa
• hyviä tietoteknisiä taitoja
• mahdollisuutta työskennellä toisinaan myös klo 16.00 jälkeen.
Etsimällämme henkilöllä on itsenäinen ja aktiivinen työote, hyvät valmiudet oppia uutta sekä kyky toimia tiimin jäsenenä. Menestyäksesi tehtävässä tarvitset hyvää organisointikykyä, järjestelmällisyyttä ja kykyä hallita laajoja kokonaisuuksia, sekä hyviä vuorovaikutustaitoja.
Yhdenvertaisuus on meille tärkeää. Arvostamme työyhteisön monimuotoisuutta ja toivomme hakijoiksi eritaustaisia henkilöitä.
Me tarjoamme sinulle:
• Avuliaan tiimin tuen ja luotettavan työilmapiirin mukavassa työyhteisössä
• Mahdollisuuden hybridityöhön, tuettuun lounas- ja liikuntaetuun, kuukausittaiseen työmatkaetuun (HSL) sekä työterveyshuollon palveluihin.
• Joustoa työn ja vapaa-ajan yhteensovittamiseen.
Toimitilamme ovat hyvien kulkuyhteyksien äärellä Kalliossa ja tehtävässä on mahdollisuus hybridityöskentelyyn.
Tehtävä täytetään 1.11.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan. Tehtävän palkkaus määräytyy kirkon yleisen palkkausjärjestelmän vaativuusryhmän 503 mukaisesti. Tehtäväkohtainen peruspalkka on 3090,45 €/kk. Peruspalkan lisäksi on työntekijän kokemuksen mukaan mahdollisuus saada KirVESTES mukaista kokemuslisää 105,50-386,50 € / kk. Tehtävässä on 4kk kuukauden mittainen koeaika.
Hae tehtävää KirkkoRekry-järjestelmän kautta 14.9.2025 klo 23.59 mennessä. Varsinaiset haastattelut järjestetään Seurakuntien talolla (Kolmas linja 22 B) viikolla 39. Käymme hakemuksia läpi jo tehtävän hakuaikana. Rekrytoinnissa hyödynnetään mahdollisesti videohaastattelua 1. kierroksen haastatteluihin heti hakuajan päätyttyä.
Oletko sinä etsimämme henkilö, joka haluaa olla mukana toteuttamassa hyvää hallintoa ja sujuvaa kokousasiakirjojen hallintaa? Tarjoamme monipuolisen ja merkityksellisen tehtävän, jossa pääset tukemaan arjen sujuvuutta hallinnon ytimessä.
Etsimme Helsingin seurakuntayhtymään asianhallintasihteeriä määräaikaiseen työsuhteeseen 1.11.2025-30.11.
Asianhallintapalvelut-yksikkö tuottaa asianhallinta-, käännös- ja johdon assistenttipalveluita Helsingin seurakuntayhtymälle sekä vastaa kirjaamon toiminnasta, tietopalvelusta ja seurakuntayhtymän keskusarkiston hoidosta.
Asianhallintasihteerin työtehtäviin kuuluvat yhteisen kirkkoneuvoston ja -valtuuston sekä muiden toimielinten kokoushallinta; kokousasiakirjojen koostaminen sekä julkaisu ja asianhallintapalveluihin liittyvien päätösasiakirjojen valmistelu. Asianhallintasihteeri toimii asianhallintajärjestelmä Dynastyn pääkäyttäjänä ja työtehtäviin sisältyvät myös mm. luottamushenkilörekisterin ylläpito ja kokouspalkkioraportointi. Tehtäviin kuuluu myös keskusarkiston päätearkistotehtäviä, arkiston tietopalvelua, arkistointiin ja arkistonmuodostuksen sekä tiedonohjausjärjestelmän suunnitteluun liittyvää neuvontaa ja ohjausta.
Tehtävässä onnistuminen edellyttää:
• tehtävään soveltuva koulutusta, esimerkiksi alempi korkeakoulu- tai ammattikorkeakoulututkinto
• työkokemusta vastaavista asian- ja tiedonhallinnan tehtävistä julkisessa hallinnossa
• kokemusta asianhallinnan ja kokoushallinnan järjestelmistä
• tehtäväalan lainsäädännön ja määräysten tuntemusta sekä taitoa soveltaa niitä käytännössä
• erinomaista suomen kielen taitoa ja tyydyttävää ruotsin kielen taitoa
• hyviä tietoteknisiä taitoja
• mahdollisuutta työskennellä toisinaan myös klo 16.00 jälkeen.
Etsimällämme henkilöllä on itsenäinen ja aktiivinen työote, hyvät valmiudet oppia uutta sekä kyky toimia tiimin jäsenenä. Menestyäksesi tehtävässä tarvitset hyvää organisointikykyä, järjestelmällisyyttä ja kykyä hallita laajoja kokonaisuuksia, sekä hyviä vuorovaikutustaitoja.
Yhdenvertaisuus on meille tärkeää. Arvostamme työyhteisön monimuotoisuutta ja toivomme hakijoiksi eritaustaisia henkilöitä.
Me tarjoamme sinulle:
• Avuliaan tiimin tuen ja luotettavan työilmapiirin mukavassa työyhteisössä
• Mahdollisuuden hybridityöhön, tuettuun lounas- ja liikuntaetuun, kuukausittaiseen työmatkaetuun (HSL) sekä työterveyshuollon palveluihin.
• Joustoa työn ja vapaa-ajan yhteensovittamiseen.
Toimitilamme ovat hyvien kulkuyhteyksien äärellä Kalliossa ja tehtävässä on mahdollisuus hybridityöskentelyyn.
Tehtävä täytetään 1.11.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan. Tehtävän palkkaus määräytyy kirkon yleisen palkkausjärjestelmän vaativuusryhmän 503 mukaisesti. Tehtäväkohtainen peruspalkka on 3090,45 €/kk. Peruspalkan lisäksi on työntekijän kokemuksen mukaan mahdollisuus saada KirVESTES mukaista kokemuslisää 105,50-386,50 € / kk. Tehtävässä on 4kk kuukauden mittainen koeaika.
Hae tehtävää KirkkoRekry-järjestelmän kautta 14.9.2025 klo 23.59 mennessä. Varsinaiset haastattelut järjestetään Seurakuntien talolla (Kolmas linja 22 B) viikolla 39. Käymme hakemuksia läpi jo tehtävän hakuaikana. Rekrytoinnissa hyödynnetään mahdollisesti videohaastattelua 1. kierroksen haastatteluihin heti hakuajan päätyttyä.
https://www.helsinginseurakunnat.fi/
Lisätietoja tehtävästä antaa asianhallintapalveluiden päällikkö Teemu Nieminen puhelimitse 4.9. klo 9-11 ja 11.9. klo 14-16, puh. +358 40 9641020 tai sähköpostitse teemu.nieminen@evl.fi .
Helsingin seurakuntayhtymä on osa Suomen evankelisluterilaista kirkkoa - Kirkko Helsingissä. Olemme työpaikka, jossa työskentelemällä teet merkityksellistä työtä monen ikäisten ja erilaisten ihmisten parissa. Toimimme ihmistä varten, uskon, rakkauden ja ympäristön puolesta. Sitoudumme arvojemme toteuttamiseen kaikessa toiminnassamme: pyhän kunnioittamiseen, vastuullisuuteen, oikeudenmukaisuuteen ja totuudellisuuteen. Tarjoamme työtä niin kuin elämä itse - monipuolista, juuri sinun näköistäsi!
Sijainti
Kolmas Linja 22 B
00530 Helsinki
Muut tehtävään liittyvät tiedot
Helsingin seurakuntayhtymä
Helsingin tuomiokirkkoseurakunta
Kirkkohallitus
Kirkkohallitus
Kirkkorekrystä löytyy kirkon avoimet työpaikat kaikkialta Suomesta.
Työnhakijoille tarjoamme työvälineet työpaikkojen hakemiseen sekä tietoa työnhaun tueksi.
Työnantajille tarjoamme rekrytoinnin ohjelmisto- ja asiantuntijapalveluja, jotka sopivat ulkoiseen ja sisäiseen rekrytointiin.
Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Katso palvelun tietosuojaseloste, tietosuojalauseke tietoa sivusta -osio ja saavutettavuusseloste.
Palautetta voit lähettää osoitteeseen: tuki@kirkkorekry.fi tai lomakkeella.
browser-warning-description