Avoin hakemus papin virkaan, Lapuan hiippakunta - Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli

Voit jättää avoimen hakemuksen, mikäli olet kiinnostunut työllistymään papin virkaan Lapuan hiippakunnan seurakuntiin. Hakemuksen voit jättää riippumatta siitä, oletko lähiaikoina valmistuva lähestyvä teologian opiskelija, pappisvihkimystä hakeva teologian maisteri vai jo vihitty pappi.

Kerromme avoimen hakemuksen jättäneille hiippakunnassamme avautuvista papin tehtävistä. Avoin hakemus ei automaattisesti siirry rekrytointeihin, joista on oma työpaikkailmoitus. Kiinnostavan paikan löytyessä voit siten hakea kyseistä virkaa erillisen työpaikkailmoituksen kautta.

Tallentamasi tiedot säilyvät käytössäsi KirkkoRekry-palvelussa, ja voit hyödyntää näitä tietoja. Mikäli lisäät tietoja erikseen haettavaksi julistetun viran hakemukseen tai omaan profiiliisi, nämä tiedot eivät siirry takautuvasti aiemmin tekemääsi avoimeen hakemukseen. Muutokset ja täydennykset täytyy näin ollen tehdä ja tallentaa avoimeen hakemukseen erikseen.

Lapuan hiippakunnassa vihitään vuodessa 5-10 uutta pappia. Pappisvihkimykset ovat vuosittain yleensä loppukeväästä ja loppusyksystä. Pappisvihkimyksestä ja siihen liittyvästä prosessista saat lisätietoja hiippakunnan verkkosivuilta (https://www.lapuanhiippakunta.fi/kirkkoon-toihin/pappien-ja-diakonien-tyonhaku/) sekä hiippakuntapastori Jaakko Antilalta.

Lämpimästi tervetuloa jättämään avoin hakemus Lapuan hiippakuntaan!

hiippakuntapastori Jaakko Antila, jaakko.antila@evl.fi, 040 777 3210

Lapuan hiippakuntaan kuuluu 36 seurakuntaa Pohjanmaalla, Etelä-Pohjanmaalla ja Keski-Suomessa. Suurimmat ovat Jyväskylän seurakunta, Seinäjoen seurakunta ja Vaasan suomalainen seurakunta. Toisaalta hiippakunnasta löytyy maaseutumaisempia keskisuuria ja pieniä seurakuntia. Hiippakunnan seurakunnat työllistävät noin 1300 henkilöä, joista yli 200 on pappeja. Työympäristöt ja -tehtävät vaihtelevat monipuolisesti. Hiippakunnan asennetta muuttuvassa ajassa kuvastaa hiippakunnan strategian otsikko "Ovet auki rohkeasti".

PL 160 (Koulukatu 24)
60101 Seinäjoki

Jätä avoin hakemus

KirkkoRekryn somekanavissa jaetaan avoimia työpaikkoja ja työnhakuvinkkejä lähes päivittäin. Ota @kirkkorekry seurantaan Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä ja X:ssä!