Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
Diakonian viranhaltijan toistaiseksi voimassa oleva virkasuhde - Espoon seurakuntayhtymä

Viranhaltijan tehtävänkuvaan kuuluu suurelta osin seniorien parissa tehtävä etsivä työ, yhteistyö eri toimijoiden ja muiden palveluntuottajien kanssa, ja seniorityön kehittäminen, uudentyyppisten toimintojen aloittaminen ja käynnistäminen.

Viranhaltijan tehtävänkuvaan kuuluu suurelta osin seniorien parissa tehtävä etsivä työ, yhteistyö eri toimijoiden ja muiden palveluntuottajien kanssa, ja seniorityön kehittäminen, uudentyyppisten toimintojen aloittaminen ja käynnistäminen sekä vapaaehtoisten rekrytoiminen ja valmentaminen vanhustyöhön. Tehtävänkuvaan kuuluu myös yleistä diakonista seurakuntatyötä (mm. asiakasvastaanottotyötä), viestintää, osallistumista jumalanpalveluselämään ja rippikoulutyötä. Käytössämme on Innofactor Prime, sen käytön osaaminen on tärkeä osa työtä.

Viran menestyksellinen hoitaminen edellyttää diakonista osaamista, avarakatseista, etsivää työotetta, koordinointitaitoja sekä viestintä- ja verkostoitumistaitoja. Eduksi katsotaan diakonisen seniori- ja vanhustyön tuntemus. Tehtävänkuva käydään läpi vuosittain ja mahdollisuuksien mukaan pyrimme huomioimaan mahdolliset erityisosaamisalueet, esim. musiikkitoiminnassa.

Olarin seurakunta on dynaaminen yhteisö, joka toimii pääkaupunkiseutulaisessa toimintaympäristössä osana Espoon seurakuntayhtymää. Työyhteisö toteuttaa kirkon perustehtäviä kuudessa moniammatillisessa tiimissä ja erilaisissa yhteistyöverkostoissa. Seurakunnassa on tehty pitkäjänteistä, mutta ajassa kiinniolevaa työtä monella työalalla. Tarjoamme mielenkiintoisen ja merkityksellisen työn. Työyhteisömme on pidetty, ja tuemme työntekijöidemme ammatillista kehittymistä. Tarjoamme kulttuuri-, hyvinvointi- ja lounasedun sekä hyvän työterveyshuollon. Espoon seurakuntayhtymältä voi tiedustella vapaita työsuhdeasuntoja.

Viran pätevyysvaatimuksena on kirkon diakoniatyöntekijän virkaan kelpoistava tutkinto (Kirkon säädöskokoelman nro 162). Virkaan valittavan on oltava Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Espoossa käytetään ihmisten kohtaamisessa myös englantia, joten sen luonteva osaaminen auttaa työssä. Tehtävä kuuluu vaativuusryhmään 503 ja palkkaus on 2885 -3262 €/kk työkokemuksesta riippuen. Virkaan valittavalle voidaan määrätä enintään kuuden kuukauden koeaika. Virka täytetään 1.11.2024 tai sopimuksen mukaan.

Hakemukset pyydetään toimittamaan sähköisesti Kirkko HR - osoitteessa https://evl.fi/tietoa-kirkosta/toissa-kirkossa/avoimet-tyopaikat
18.9.2024 kello 23:59 mennessä. Haastattelut pidetään ti 24.9.2024 Olarin kirkolla. Tiedusteluihin vastaavat lähijohtaja Markus Silvola (040 5311017) ja kirkkoherra Antti Malinen (041 5398778) sähköposti etunimi.sukunimi@evl.fi.

Olarin seurakunta sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien, mm. metroradan varrella Espoossa.

Rälssitilankuja 1
02200 Espoo

Muut tiedot

Muut tehtävään liittyvät tiedot

• Etätyö: Osittainen etätyömahdollisuus
  • Hae työpaikkaa
  • Pikalinkit

Päivitämme KirkkoRekryä torstaina 12.9. kello 7-11 välisenä aikana. Voit selata normaalisti työpaikkailmoituksia, mutta päivityksen aikana et pääse kirjautumaan omaan profiiliisi tai lähettämään työhakemuksia. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa vaivaa!