Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
Hailuodon seurakunnan ma. kirkkoherra 7.1.-31.7.2025 - Oulun hiippakunnan tuomiokapituli

Hailuodon seurakuntaan haetaan kirkkoherran viran määräaikaista hoitajaa ajalla 7.1.-31.7.2025.

Hailuodon seurakunta on pieni saaristoseurakunta Oulun lähistöllä. Hailuotoon, Perämeren suurimpaan saareen, vie lauttayhteys ja lisäksi talvisin jäätie. Saari tunnetaan mm. kauniista luonnostaan ja kulttuuritapahtumistaan ja se on myös suosittu mökkipaikkakunta. Seurakunnan jäsenmäärä on noin 700 ja työntekijöitä seurakunnassa on neljä. Seurakunta on saarella merkittävä toimija ja yhteistyö mm. järjestöjen ja kunnan kanssa on läheistä ja luontevaa.

Kirkkoherran virkaan etsitään nyt määräaikaista hoitajaa. Eduksi katsotaan pastoraalitutkinnon ja seurakuntatyön johtamisen tutkinnon suorittaminen ja johtamiskokemus. Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa.

Viran palkkaus on vaativuusryhmän K20 mukainen (4 482,97-5 617,91 €).

Kirkkojärjestys määrittelee kirkkoherran viran tehtävät seuraavasti:
* Kirkkoherra valvoo, että seurakunnan muuta toimintaa kuten kristillistä kasvatusta ja opetusta, diakoniaa sekä evankelioimis- ja lähetystyötä harjoitetaan kirkon tunnustuksen ja tehtävän mukaisesti;
* Kirkkoherra on seurakunnan jumalanpalveluksissa, kirkollisissa toimituksissa ja muussa hengellisessä työssä toimivien viranhaltijoiden ja työntekijöiden ylin esimies;
* Kirkkoherra valvoo kirkkoneuvoston tai seurakuntaneuvoston päätösten laillisuutta ja noudattamista seurakunnan hallinnossa ja taloudenhoidossa;
* Kirkkoherra esittelee kirkkoneuvostolle, seurakuntaneuvostolle tai muulle toimielimelle toimialaansa koskevat asiat, jollei hän ole määrännyt esittelyä muulle viranhaltijalle.

Ilmoittautumisaika päättyy 30.10.2024 klo 15. Oulun hiippakunnan tuomiokapitulille osoitetut hakemukset toimitetaan KirkkoRekry-palvelun kautta. Hakemukseen liitetään omasta tuomiokapitulista saatava nimikirjanote. Seurakunta haastattelee ilmoittautuneita marraskuussa ja antaa lausunnon tuomiokapitulille.

Lisätietoja antavat kirkkoherra Timo Juntunen, puh. 040 743 0371, ja pappisasessori Ilkka Mäkinen, puh. 050 433 4095. Sähköpostiosoitteet muotoa etunimi.sukunimi@evl.fi.

Luovontie 52
90480 Hailuoto