Hei Sinä, joka tunnet olevasi toimistotyön ja arkistoinnin ammattilainen.
Jyväskylän seurakunnan tukipalveluissa hallintopalveluiden yksikössä ja sen hallintotiimissä olisi sinulle mahdollisuus näyttää osaamisesi näillä osa-alueilla jatkuvasti muuttuvassa ja kehittyvässä työympäristössä.
Hallintoassistentin viran kelpoisuusehdoksi on määritelty soveltuva ammatillinen, opistotasoinen tai korkeakoulututkinto.
Hallintoassistentin (vakanssi nro 207) viran pääasialliset tehtävät:
- asian- ja dokumentinhallintajärjestelmän kirjaajan tehtävät
- seurakunnan manuaalisen päätearkiston hoitaminen ja ylläpito sisältäen arkiston tiedonohjaussuunnitelman päivittämisen, arkiston järjestelytehtävät, tietopyynnöt sekä digitointiprosessin valmistelun- ja toteutuksen tehtävät
- Domus (Tweb) asian- ja dokumentinhallintajärjestelmän sekä CGI DataCycle 360 sähköisen arkiston käyttö, käytön opastaminen, tuki ja koulutus erikseen sovittavassa laajuudessa
- kokousten ja luottamushenkilötilaisuuksien järjestelytehtävät - luottamushenkilöpalkkioiden kirjaaminen palkkionmaksua varten
- henkilörekisterien ylläpitotehtävät
- viranhaltijapäätösten tiedoksiantoja
- sekä muut hallintotiimille osoitetut tehtävät
Viran menestyksellinen hoitaminen edellyttää sähköisten työvälineinen laajaa käyttöä (mm. Office ohjelmat, Teams, Tweb), joten näiden ohjelmien aiempi tuntemus voidaan katsoa eduksi virkaa täytettäessä. Asian- ja dokumentinhallintajärjestelmän osalta myös muun kuin Tweb järjestelmän hallinnointikokemus sekä julkisyhteisön arkistonhoidon tuntemus voidaan katsoa eduksi. Lisäksi viranhaltijalta vaaditaan joustavuutta tehtävien sisällön suhteen, palvelualttiutta ja itsenäistä työotetta.
Henkilöstösuunnittelun vaiheen II raportin henkilöstösuunnittelun jatkotoimenpiteissä mainitaan YST sihteeripalvelutiimin tehtävät ja tukipalvelujen assistentti- ja toimistotehtävät sekä yksiköiden välinen tehtäväjako ja työprosessit erityisesti asianhallinnan ja kokoushallinnanprosessien osalta. Näillä henkilöstösuunnittelun jatkotoimenpiteillä saattaa olla vaikutusta hallintoassistentin yllä mainittuun tehtävänkuvaan.
Hallintoassistentin rekrytoinnissa käytetään ns. anonyymiä rekrytointia. Anonyymi rekrytoinnilla edistetään hakemusten tasapuolista, osaamiseen ja pätevyyteen perustuvaa käsittelyä rekrytointiprosessin aikana.
Virkaan valitun tulee ennen viran vastaanottamista esittää hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan.
Viran vaativuusryhmä on 403 ja järjestelmän mukainen peruspalkka on 2.522,57 €/kk. Lisäksi maksetaan työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää, KirVESTES LIITE 1. Lomaoikeus ja muut ehdot KirVESTES:n mukaiset.
Virkapaikka on seurakunnan toimitila Reimarissa (Vapaudenkatu 47, Jyväskylä)
Virka täytetään 1.1.2026 alkaen.
Viran täytössä noudatetaan 6 kuukauden koeaikaa.
Hei Sinä, joka tunnet olevasi toimistotyön ja arkistoinnin ammattilainen.
Jyväskylän seurakunnan tukipalveluissa hallintopalveluiden yksikössä ja sen hallintotiimissä olisi sinulle mahdollisuus näyttää osaamisesi näillä osa-alueilla jatkuvasti muuttuvassa ja kehittyvässä työympäristössä.
Hallintoassistentin viran kelpoisuusehdoksi on määritelty soveltuva ammatillinen, opistotasoinen tai korkeakoulututkinto.
Hallintoassistentin (vakanssi nro 207) viran pääasialliset tehtävät:
- asian- ja dokumentinhallintajärjestelmän kirjaajan tehtävät
- seurakunnan manuaalisen päätearkiston hoitaminen ja ylläpito sisältäen arkiston tiedonohjaussuunnitelman päivittämisen, arkiston järjestelytehtävät, tietopyynnöt sekä digitointiprosessin valmistelun- ja toteutuksen tehtävät
- Domus (Tweb) asian- ja dokumentinhallintajärjestelmän sekä CGI DataCycle 360 sähköisen arkiston käyttö, käytön opastaminen, tuki ja koulutus erikseen sovittavassa laajuudessa
- kokousten ja luottamushenkilötilaisuuksien järjestelytehtävät - luottamushenkilöpalkkioiden kirjaaminen palkkionmaksua varten
- henkilörekisterien ylläpitotehtävät
- viranhaltijapäätösten tiedoksiantoja
- sekä muut hallintotiimille osoitetut tehtävät
Viran menestyksellinen hoitaminen edellyttää sähköisten työvälineinen laajaa käyttöä (mm. Office ohjelmat, Teams, Tweb), joten näiden ohjelmien aiempi tuntemus voidaan katsoa eduksi virkaa täytettäessä. Asian- ja dokumentinhallintajärjestelmän osalta myös muun kuin Tweb järjestelmän hallinnointikokemus sekä julkisyhteisön arkistonhoidon tuntemus voidaan katsoa eduksi. Lisäksi viranhaltijalta vaaditaan joustavuutta tehtävien sisällön suhteen, palvelualttiutta ja itsenäistä työotetta.
Henkilöstösuunnittelun vaiheen II raportin henkilöstösuunnittelun jatkotoimenpiteissä mainitaan YST sihteeripalvelutiimin tehtävät ja tukipalvelujen assistentti- ja toimistotehtävät sekä yksiköiden välinen tehtäväjako ja työprosessit erityisesti asianhallinnan ja kokoushallinnanprosessien osalta. Näillä henkilöstösuunnittelun jatkotoimenpiteillä saattaa olla vaikutusta hallintoassistentin yllä mainittuun tehtävänkuvaan.
Hallintoassistentin rekrytoinnissa käytetään ns. anonyymiä rekrytointia. Anonyymi rekrytoinnilla edistetään hakemusten tasapuolista, osaamiseen ja pätevyyteen perustuvaa käsittelyä rekrytointiprosessin aikana.
Virkaan valitun tulee ennen viran vastaanottamista esittää hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan.
Viran vaativuusryhmä on 403 ja järjestelmän mukainen peruspalkka on 2.522,57 €/kk. Lisäksi maksetaan työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää, KirVESTES LIITE 1. Lomaoikeus ja muut ehdot KirVESTES:n mukaiset.
Virkapaikka on seurakunnan toimitila Reimarissa (Vapaudenkatu 47, Jyväskylä)
Virka täytetään 1.1.2026 alkaen.
Viran täytössä noudatetaan 6 kuukauden koeaikaa.
https://www.jyvaskylanseurakunta.fi
Lisätietoja antaa hallinnon asiantuntija Eija Seuranen, eija.seuranen@evl.fi
Hakemukset jätetään sähköisen rekrytointipalvelumme kautta 16.11.2025 klo 15.00 mennessä. Haastattelut järjestetään 24.11.2025. Haastatteluun valitut hakijat kutsutaan tilaisuuteen henkilökohtaisesti. Mikäli sinut kutsutaan haastatteluun, ota mukaan alkuperäiset tutkinto- ja työtodistukset
Jyväskylän evankelisluterilainen seurakunta koostuu neljästä alueesta ja yhteisistä palveluyksiköistä. Strategiamme on olla ”Lepoa Jumalassa – lähellä ihmistä”. Seurakunnassa on lähes 100 000 jäsentä ja noin 300 työntekijää.
Hallintopalvelut ovat hallintojohtajan alaisuudessa toimiva tukipalveluyksikkö, jonka vastuualueina ovat seurakunnan yleishallinto ja tietohallinto sekä päätösten laillisuusvalvonta, hallinnollisten prosessien kehittäminen ja seurakunnan oikeudellisista asioista huolehtiminen. Hallintopalveluihin kuuluvat hallintotiimi ja Jyväskylän It-aluekeskus. Hallintotiimi vastaa käytännön tasolla seurakunnan asian- ja dokumentinhallintajärjestelmästä ja kirjaamotoiminnasta sekä luottamuselinten käytännön hallinnosta ja seurakunnan arkistotoimesta.
Työntekijöillä on käytettävissään laajennetut työterveyshuollon palvelut, lounas- sekä kulttuuri- ja liikuntaetu.
Jyväskylän seurakunnalla on ympäristödiplomi ja olemme savuton sekä tuoksuton seurakunta.”
Sijainti
Seurakuntatoimisto; Vapaudenkatu 47
40100 Jyväskylä

Jyväskylän seurakunta
Jyväskylän seurakunta
Kirkkorekrystä löytyy kirkon avoimet työpaikat kaikkialta Suomesta.
Työnhakijoille tarjoamme työvälineet työpaikkojen hakemiseen sekä tietoa työnhaun tueksi.
Työnantajille tarjoamme rekrytoinnin ohjelmisto- ja asiantuntijapalveluja, jotka sopivat ulkoiseen ja sisäiseen rekrytointiin.
Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Katso palvelun tietosuojaseloste, tietosuojalauseke tietoa sivusta -osio ja saavutettavuusseloste.
Palautetta voit lähettää osoitteeseen: tuki@kirkkorekry.fi tai lomakkeella.
browser-warning-description