Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.

KUOPION HIIPPAKUNNAN TUOMIOKAPITULI on julistanut Kuopion Kallaveden seurakunnan II kappalaisen viran haettavaksi. Hakuaika on 2.10.–4.11.2024 klo 15.0

Kuopion Kallaveden seurakunta on yksi Kuopion evankelis-luterilaisen seurakuntayhtymän kuudesta seurakunnasta. Sen alueeseen kuuluu Kuopion kaupungin eteläiset ja läntiset osat. Alueelle sisältyy kaupungin taajama-alueista Jynkkä, Levänen, Petonen ja osa Saaristokaupunkia sekä Hiltulanlahden pientaloa-alue. Haja-asutusalueemme on laaja maaseutumainen kokonaisuus, jonka alueeseen kuuluu Karttulan ja Maaningan vuosina 2011 ja 2015 liitetyt seurakunta-alueet. Seurakunnan jäsenmäärä oli vuodenvaihteessa 2023-2024 26 500 seurakuntalaista.

Kappalaisen virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon suorittanut Suomen ev.lut. kirkon pappi.
Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa.
Hakemukseen on liitettävä omasta tuomiokapitulista saatava nimikirjanote kappalaisen viranhakua varten. Virkaan valitun tulee ennen virkamääräyksen saamista esittää hyväksyttävä lääkärintodistus
sekä rikosrekisteriote, jonka laki lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä vaatii

Kappalaisen viran kelpoisuusvaatimuksista säädetään kirkkolaissa, laissa evankelis-luterilaisen kirkon viranhaltijasta ja kirkkojärjestyksessä. Lisäksi Kuopion Kallaveden seurakunnan seurakuntaneu voston on todennut II kappalaisen viran erityistarpeita olevan
− seurakunnan hallinnon osaamista ja kokemusta ja
− valmiutta ja kykyä toimia esihenkilönä.

Tehtävän peruspalkka ilman kokemuslisiä on 3867.03 €/kk. Virkaa täytettäessä voidaan noudattaa
kuuden kuukauden koeaikaa. Hakijoiden tulee varautua mahdollisiin haastatteluihin ja osa hakijoista
voidaan lähettää soveltuvuusarviointiin.

Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulille osoitetut hakemukset toimitetaan KirkkoRekry-palvelun
kautta.

Virasta lisätietoja antaa Kallaveden seurakunnan kirkkoherra Matti Pentikäinen: puh. 0404848329 tai
sähköposti matti.pentikainen@evl.fi

Ohjeita verkkolomakkeen täyttämisestä antaa tuomiokapitulin notaari Janne Bovellan: puh. 044 7050
604 tai sähköposti janne.h.bovellan@evl.fi.

Rauhalahdentie 21
40780 Kuopio