Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.

Kaplanstjänsten i Oravais i Vörå församling förklaras ledig att sökas.

Av den som söker en kaplanstjänst krävs pastoralexamen. Den som väljs till tjänsten ska uppvisa ett läkarintyg. Språkkraven för tjänsten är: Utmärkta kunskaper i svenska som är församlingens huvudspråk. I församlingens andra språk som är finska krävs goda muntliga kunskaper och nöjaktiga skriftliga kunskaper.

Tjänsten är på 100 % och placerad i kravgrupp 602, grundlönen är 3 727,13 -3 900 €/månad. Tjänstestället är Oravais församlingscenter. Arbetet utförs påhela församlingens område. Till de centrala arbetsuppgifterna hör gudstjänstliv, förrättningar, konfirmandarbete, ledning av förtroendeorgan och teamarbete. Tjänsten tillträds 1.4.2024 eller enligt överenskommelse. Prövotid 6 månader.

Ansökan lämnas in i första hand elektroniskt (pdf) per epost till borga.domkapitel@evl.fi

Ansökan ska vara hos domkapitlet senast 18.10.2024 kl. 12.00

Kyrkoherde Samuel Erikson, samuel.erikson@evl.fi

Oravais kyrkodistrikt är en del av Vörå församling. Området täcker tidigare Oravais kommuns område. Oravais är en kommundel i Vörå kommun. Vörå församling är en tvåspråkig och självständig församling i Korsholms prosteri. Vörå församling har sammanlagt ca 4 800 medlemmar. Församlingen har tre prästtjänster: kyrkoherden som ansvarar för Vörå kyrkodistrikt, en kaplan som ansvarar för Maxmo kyrkodistrikt och kaplanen i Oravais kyrkodistrikt.

Kimovägen 19
66800 Oravainen