Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
Kappalainen - Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli

Kangasalan seurakunta hakee kappalaista 1.1.2025 lukien.

Kangasalan seurakunnassa on avoinna kappalaisen virka, jossa vastuualueena on yhteisöjen rakentaminen ja aikuistyö. Virka pyritään täyttämään 1.1.2025 lukien.

Viran erityisenä painopisteenä on yhteisöjen kehittäminen ja rakentaminen, johon toivomme sinulta löytyvän erityistä innostusta ja osaamista. Tavoitteenasi on kehittää seurakunnassamme jo toimivia yhteisöjä sekä rakentaa uusia niin, että jokainen kangasalalainen voisi halutessaan löytää näistä yhteisöistä oman hengellisesti elinvoimaisen kodin ja paikan kasvaa kristittynä.

Viran tehtäviin kuuluvat myös kirkolliset toimitukset, jumalanpalveluselämä sekä osallistuminen rippikoulutyöhön. Tehtävä edellyttää papin perustyön laaja-alaista hallintaa. Tulet toimimaan myös pappien lähiesihenkilön sijaisena, joten toivomme sinulla olevan kiinnostusta ja valmiutta toimia ja kehittyä esihenkilötyössä.

Odotamme sinulta:
• Kokemusta seurakuntatyöstä ja yhteisöjen rakentamisesta.
• Hyviä organisointi- ja innovointitaitoja.
• Erinomaisia vuorovaikutus- ja viestintätaitoja
• Kykyä innostaa ja motivoida seurakuntalaisia
• Sitoutumista seurakunnan strategiaan

Kappalaisen virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon suorittanut pappi. Virkaan valittavalta edellytetään suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämistä. Virkaan valitun on esitettävä hyväksyttävä selvitys terveydentilastaan sekä rikosrekisteriote. Virassa on 6 kuukauden koeaika.

Viran palkkaus on vaativuusryhmän 602 mukainen, jossa vähimmäispalkka on 3 727,13 €/kk. Peruspalkan lisäksi maksetaan kokemuslisää KirVESTES:n mukaisesti aiempien palvelussuhteiden perusteella.

Hakuaika päättyy 13.9.2024 klo 15.00. Hakemukseen on liitettävä Kirkon nimikirjanote.

Virkaa haetaan ensisijaisesti KirkkoRekryn sähköisellä hakulomakkeella.

Toissijaisesti hakemukset voi lähettää liitteineen osoitteeseen Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli, Näsilinnankatu 26, 33200 Tampere tai tampere.tuomiokapituli@evl.fi, jolloin hakemuksen liitteeksi liitetään vastaukset verkkolomakkeen kohdassa Tehtäväkohtaiset tiedot oleviin virkaan liittyviin kysymyksiin.

Tavoitteena on, että tuomiokapituli tutkii hakijoiden kelpoisuuden sekä antaa kelpoisista hakijoista lausunnon 18.9.2024 istunnossa. Kangasalan seurakunta on varautunut haastattelemaan hakijoita 25.9.2024 Kangasalla.

Ohjeita verkkolomakkeen täyttämiseen antaa notaari Hannu Laukkonen: hannu.laukkonen@evl.fi tai 0400 926 730.

Kappalainen Markku Viitala, puh. 040 309 8108 ti 27.8. klo 14-16 ja ke 28.8. klo 10-12

Olemme hyvinvoiva ja taloudellisesti vakaa seurakunta. Tuemme ammatillista kouluttautumista ja työssä kehittymistä. Joustamme erilaisissa elämäntilanteissa arvojemme mukaisesti, joita ovat usko, rakkaus, armo ja kohtuullisuus. Työnantajana rohkaisemme kokeilemaan uusia toimintamalleja ja tekemään asioita uudella tavalla.

Kangasalan seurakunta tarjoaa työntekijöilleen esim. Smartum-etuja 240 euroa vuodessa ja lounasedun useisiin Kangasalan keskustan ravintoloihin. Tarjoamme myös toimivat ja viihtyisät työtilat. Kangasalan seurakunnan työyhteisö on toimiva ja hyvähenkinen, esim. perehdytysohjelmamme on palkittu ja laajalti kiitetty.

Kuohunharjuntie 22
36200 Kangasala

• Pikalinkit

Päivitämme KirkkoRekryä torstaina 12.9. kello 7-11 välisenä aikana. Voit selata normaalisti työpaikkailmoituksia, mutta päivityksen aikana et pääse kirjautumaan omaan profiiliisi tai lähettämään työhakemuksia. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa vaivaa!