Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
Karjasillan seurakunnan seurakuntapastorin sijaisuus 1.12.2024-31.8.2025 - Oulun hiippakunnan tuomiokapituli

Karjasillan seurakunnassa on avoinna seurakuntapastorin sijaisuus ajalla 1.12.2024-31.8.2025.

Karjasillan seurakunta on yksi Oulun seurakuntayhtymän seitsemästä seurakunnasta. Seurakunta on yhtymän seurakunnista toiseksi suurin ja jäseniä on noin 32 000. Seurakunta on juurevasti ajassa elävä yhteisö ja toimii Oulussa Kaakkuri-Metsokankaan, Kastelli-Maikkulan ja Karjasilta-Kaukovainion alueilla. Päätoimisia työntekijöitä on 45.

Seurakuntapastorin viran tarkoitus ja tavoite
Seurakuntalaisten palveleminen evankeliumia julistamalla, opettamalla ja sakramentteja jakamalla sekä sielunhoidolla. Tehtävässä korostuu sitoutuminen kirkkoon ja sen tunnustukseen.

Tehtävän pääasiallinen sisältö
- Seurakunnan jumalanpalvelusten suunnittelu ja toteutus
- Kirkolliset toimitukset
- Rippikoulutyö ja muu opetus
- Sielunhoitotyö
- Yhteistyö seurakunnan muiden työalojen kanssa
- Muut esimiehen määräämät tehtävät

Muuta tehtävän sisällöstä
- Teologisena asiantuntijana toimiminen
- Vastuu omalta osaltaan ulkoisesta ja sisäisestä viestinnästä

Sijaisuuteen etsitään vihittyä pappia. Viran palkkaus sijoittuu vaativuusryhmään 601 (vähintään 3 153,95 € + mahdolliset kokemuslisät). Tehtävä edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Virkaan määrättävän on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus (T-lomake, enintään 6 kk vanha) ja KiVhL 2:12 §:n mukainen rikosrekisteriote.

Kirjalliset ilmoittautumiset toimitetaan Oulun hiippakunnan tuomiokapituliin 6.11.2024 klo 15 mennessä KirkkoRekry-palvelun kautta. Sähköisen hakulomakkeen liitteeksi lisätään omasta tuomiokapitulista saatava nimikirjaote. Karjasillan seurakunta haastattelee osan ilmoittautuneista 12.11.2024.

Lisätiedot: kirkkoherra Jaakko Tuisku, p. 0447881316, tai vs. hiippakuntapastori Seija Helomaa, p. 044 755 5512 (31.10.saakka) tai hiippakuntapastori Päivi Liiti, p. 044 755 5512 (1.11. alkaen). sähköpostiosoitteet muotoa etunimi.sukunimi@evl.fi.

Kotkantie 3B
90250 Oulu