Skip to main content
Työpaikat Työnantajat Ylävalikko
  • Työpaikat
  • Työpaikan yksityiskohdat Hae työpaikkaa Työpaikan yksityiskohdat Helsingin seurakuntayhtymä, Hallinto-osastoKokoaikatyöTyöpaikkaVakinainenTyösuhdeOsittainen etätyömahdollisuus381111.8.2025 tai sopimuksen mukaanPeruspalkka on 3232,80 €/kk sekä mahdollinen kokemuslisä 120,50 - 423,50 € / kk.Sopimusala: KirVESTES19.5.2025 17:13 - 31.5.2025 23:59SeurakuntaUusimaaHelsinkiHallinto- ja toimistotyöAsiantuntijatyö

    Etsimme Helsingin seurakuntayhtymän kokoaikaiseen vakituiseen työsuhteeseen kielenkääntäjää asianhallintapalveluyksikköön Helsingin Kallioon.

    Kääntäjä tukee seurakuntayhtymän kaksikielisyyttä kääntämällä yhteisen kirkkovaltuuston esityslistoja ja pöytäkirjoja sekä soveltuvin osin muiden osastojen ja yksiköiden operatiiviseen toimintaan liittyvää materiaalia, asiakirjoja, kauppakirjoja ja ohjeita.

    Kääntäjä vastaa seurakuntayhtymän sääntökokoelman ruotsinkielisyydestä sekä käännöspalveluiden koordinoinnista. Kääntäjä toimii vahvassa vuorovaikutuksessa seurakuntayhtymän yhteisten palveluiden kanssa.

    Kääntäjällä tulee olla tehtävään soveltuva korkeakoulututkinto ja kokemusta käännöstyöstä. Myös muu kielitaito katsotaan eduksi.

    Tehtävässä onnistuminen edellyttää:
    - Tehtävään soveltuvaa korkeakoulututkintoa ja asiantuntemusta
    - Erinomaisia tiedonhakutaitoja ja aiempaa kokemusta ammattikääntämisestä
    - Paineensietokykyä ja kykyä käsitellä suuriakin kokonaisuuksia
    - Hyviä tietoteknisiä taitoja ja kokemusta käännöstyökaluista
    - Mahdollinen seurakuntahallinnon tai muu julkishallinnon tuntemus katsotaan eduksi.

    Toivomme, että omaat hyvät vuorovaikutustaidot ja toimit aktiivisena tiimin jäsenenä työyhteisössä.

    Yhdenvertaisuus on meille tärkeää. Arvostamme työyhteisön monimuotoisuutta ja toivomme hakijoiksi eritaustaisia henkilöitä.

    Me tarjoamme sinulle:
    - Avuliaan tiimin tuen ja luotettavan työilmapiirin mukavassa työyhteisössä
    - Mahdollisuuden hybridityöhön, tuettuun lounas- ja liikuntaetuun, kuukausittaiseen
    työmatkaetuun (HSL) sekä työterveyshuollon palveluihin.
    - Joustoa työn ja vapaa-ajan yhteensovittamiseen.

    Toimitilamme ovat hyvien kulkuyhteyksien äärellä Kalliossa ja tehtävässä on mahdollisuus hybridityöskentelyyn.

    Tehtävä täytetään 1.8.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan. Tehtävän palkkaus määräytyy kirkon yleisen palkkausjärjestelmän vaativuusryhmän 601 mukaisesti. Tehtäväkohtainen peruspalkka on 3232,80 €/kk. Peruspalkan lisäksi on työntekijän kokemuksen mukaan mahdollisuus saada KirVESTES
    mukaista kokemuslisää 120,50 - 423,50 € / kk.

    Hae tehtävää KirkkoRekry-järjestelmän kautta 31.5.2025 klo 23.59 mennessä. Varsinaiset haastattelut järjestetään 4.-6.6. Seurakuntien talolla (Kolmas linja 22 B). Käymme hakemuksia läpi jo tehtävän hakuaikan

    Lisätietoja

    https://www.helsinginseurakunnat.fi/artikkelit/hallinto-jataloustoimisto_1

    Etsimme Helsingin seurakuntayhtymän kokoaikaiseen vakituiseen työsuhteeseen kielenkääntäjää asianhallintapalveluyksikköön Helsingin Kallioon.

    Kääntäjä tukee seurakuntayhtymän kaksikielisyyttä kääntämällä yhteisen kirkkovaltuuston esityslistoja ja pöytäkirjoja sekä soveltuvin osin muiden osastojen ja yksiköiden operatiiviseen toimintaan liittyvää materiaalia, asiakirjoja, kauppakirjoja ja ohjeita.

    Kääntäjä vastaa seurakuntayhtymän sääntökokoelman ruotsinkielisyydestä sekä käännöspalveluiden koordinoinnista. Kääntäjä toimii vahvassa vuorovaikutuksessa seurakuntayhtymän yhteisten palveluiden kanssa.

    Kääntäjällä tulee olla tehtävään soveltuva korkeakoulututkinto ja kokemusta käännöstyöstä. Myös muu kielitaito katsotaan eduksi.

    Tehtävässä onnistuminen edellyttää:
    - Tehtävään soveltuvaa korkeakoulututkintoa ja asiantuntemusta
    - Erinomaisia tiedonhakutaitoja ja aiempaa kokemusta ammattikääntämisestä
    - Paineensietokykyä ja kykyä käsitellä suuriakin kokonaisuuksia
    - Hyviä tietoteknisiä taitoja ja kokemusta käännöstyökaluista
    - Mahdollinen seurakuntahallinnon tai muu julkishallinnon tuntemus katsotaan eduksi.

    Toivomme, että omaat hyvät vuorovaikutustaidot ja toimit aktiivisena tiimin jäsenenä työyhteisössä.

    Yhdenvertaisuus on meille tärkeää. Arvostamme työyhteisön monimuotoisuutta ja toivomme hakijoiksi eritaustaisia henkilöitä.

    Me tarjoamme sinulle:
    - Avuliaan tiimin tuen ja luotettavan työilmapiirin mukavassa työyhteisössä
    - Mahdollisuuden hybridityöhön, tuettuun lounas- ja liikuntaetuun, kuukausittaiseen
    työmatkaetuun (HSL) sekä työterveyshuollon palveluihin.
    - Joustoa työn ja vapaa-ajan yhteensovittamiseen.

    Toimitilamme ovat hyvien kulkuyhteyksien äärellä Kalliossa ja tehtävässä on mahdollisuus hybridityöskentelyyn.

    Tehtävä täytetään 1.8.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan. Tehtävän palkkaus määräytyy kirkon yleisen palkkausjärjestelmän vaativuusryhmän 601 mukaisesti. Tehtäväkohtainen peruspalkka on 3232,80 €/kk. Peruspalkan lisäksi on työntekijän kokemuksen mukaan mahdollisuus saada KirVESTES
    mukaista kokemuslisää 120,50 - 423,50 € / kk.

    Hae tehtävää KirkkoRekry-järjestelmän kautta 31.5.2025 klo 23.59 mennessä. Varsinaiset haastattelut järjestetään 4.-6.6. Seurakuntien talolla (Kolmas linja 22 B). Käymme hakemuksia läpi jo tehtävän hakuaikan

    Lisätietoja

    https://www.helsinginseurakunnat.fi/artikkelit/hallinto-jataloustoimisto_1

    Näytä vähemmän
    Lisätiedot https://kirkkorekry.fi/fi/tyopaikat/kielenkaantaja-suomi-ruotsi-3811/ Helsingin seurakuntayhtymä, Hallinto-osastoKokoaikatyöTyöpaikkaVakinainenTyösuhdeOsittainen etätyömahdollisuus381111.8.2025 tai sopimuksen mukaanPeruspalkka on 3232,80 €/kk sekä mahdollinen kokemuslisä 120,50 - 423,50 € / kk.Sopimusala: KirVESTES19.5.2025 17:13 - 31.5.2025 23:59SeurakuntaUusimaaHelsinkiHallinto- ja toimistotyöAsiantuntijatyö Yhteystietomme

    Lisätietoja tehtävästä antaa asianhallintapalveluiden päällikkö Teemu Nieminen puhelimitse 23.5. klo 13-15 ja 28.5. klo 9-11, puh. +358 40 9641020 tai sähköpostitse teemu.nieminen@evl.fi .

    Tietoa organisaatiosta

    Helsingin seurakuntayhtymään kuuluu 19 seurakuntaa, jotka ovat toiminnallisesti itsenäisiä yksiköitä. Yhdessä seurakunnat muodostavat Helsingin seurakuntayhtymän, jonka yksiköt hoitavat muun muassa talous-, henkilöstö-, jäsenrekisteriasioita, yhtymän yhteistä hallintoa, kiinteistöjä, hautausmaita ja viestintää.

    Hallinto-osastolla huolehditaan seurakuntien talouden kokonaisuudesta, yhtymän yhteisestä hallinnosta ja lakiasioista, jäsenrekisterin ylläpidosta ja kirkonkirjoista ja tietohallinnosta.

    Sijainti
    Kolmas Linja 22
    00530 Helsinki

    Tutustu työnantajaan
    Muut tiedot

    Muut tehtävään liittyvät tiedot

  • Etätyö: Osittainen etätyömahdollisuus
  • Hae työpaikkaa
    Sinulle suositellut työpaikat

    Munkkiniemen seurakunta

    Kanttori

    Hakuaika päättyy 13.6.2025 12:00Työavain 3802

    Kirkkohallitus

    Projektipäällikkö

    Hakuaika päättyy 9.6.2025 16:00Työavain 3825

    Kirkkohallitus

    Verkkopalveluasiantuntija

    Hakuaika päättyy 3.6.2025 16:00Työavain 3812
    Kirkkorekry

    Kirkkorekrystä löytyy kirkon avoimet työpaikat kaikkialta Suomesta.

    Työnhakijoille tarjoamme työvälineet työpaikkojen hakemiseen sekä tietoa työnhaun tueksi.

    Työnantajille tarjoamme rekrytoinnin ohjelmisto- ja asiantuntijapalveluja, jotka sopivat ulkoiseen ja sisäiseen rekrytointiin.

    Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Katso palvelun tietosuojaseloste, tietosuojalauseke tietoa sivusta -osio ja saavutettavuusseloste.

    Palautetta voit lähettää osoitteeseen: tuki@kirkkorekry.fi tai lomakkeella.

    Grade Solutions Oy Grade Solutions Oy -logo

    Kirkkorekry-palvelun tuottaa Grade Solutions Oy.

     

    Eväste-asetukset

    Kirkkorekryn somekanavissa jaetaan avoimia työpaikkoja, työnhakuvinkkejä ja työelämäasiaa lähes päivittäin. Ota @kirkkorekry seurantaan Facebookissa, Instagramissa ja LinkedInissä!