Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
Kirkkoherra - Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli

Hae kirkkoherraksi Sääksmäen seurakuntaan!

Sääksmäen seurakunnan kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla, jonka toimittaa kirkkovaltuusto. Virka pyritään täyttämään 1.3.2025 lukien tai sopimuksen mukaan.

Sääksmäen seurakunnan kirkkoherran viran hoitaminen edellyttää:
- taitoa nostaa kristillisyyden profiilia kaupungissa ja kehittää seurakunnan vaikuttavuutta alueen asukkaisiin
- kykyä toimia yhteistyöhenkisenä hallinnon osaajana
- näyttöä seurakunnan hallinnon ja talouden osaamisesta ja ymmärtämisestä
- kykyä kuunnella alueella asuvia ihmisiä ja tunnistaa erilaiset tarpeet
- kykyä toteuttaa kuuntelevaa johtajuutta ja kannustavaa henkilöstöjohtajuutta
- sujuvia viestintätaitoja
- hyviä yhteistyötaitoja
- kykyä edistää yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa

Kirkkoherran virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon ja seurakuntatyön johtamisen tutkinnon suorittanut Suomen ev.lut. kirkon pappi. Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Rekrytoinnissa voidaan käyttää henkilöarviointia. Virkaan valitun tulee esittää hyväksyttävä rikosrekisteriote.

Hakuaika päättyy 13.9.2024 klo 15.00. Hakemukseen on liitettävä kirkon nimikirjanote ja lääkärintodistus.

Tehtävään haetaan ensisijaisesti KirkkoRekryn sähköisellä hakulomakkeella.

Toissijaisesti hakemukset voi lähettää osoitteeseen Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli, Näsilinnankatu 26, 33200 Tampere tai sähköpostitse: tampere.tuomiokapituli@evl.fi, jolloin hakemuksen liitteeksi liitetään vastaukset verkkolomakkeen kohdassa "Tehtäväkohtaiset tiedot" oleviin virkaan liittyviin kysymyksiin.

Tuomiokapitulin haastattelutyöryhmä haastattelee virkaa hakeneet Tampereella 16.9.2024 klo 10 alkaen. Tavoitteena on, että tuomiokapitulin istunnossa 18.9.2024 tehdään kelpoisuuspäätös hakijoista sekä annetaan seurakunnalle lausunto kelpoisista hakijoista, jonka jälkeen kirkkoherranvaalin toimittaminen siirtyy kirkkovaltuuston tehtäväksi. Sääksmäen seurakunta on varautunut suorittamaan hakijoiden haastattelut 25.9.2024.

Ohjeita verkkolomakkeen täyttämiseen antaa notaari Hannu Laukkonen: hannu.laukkonen@evl.fi tai 0400 926 730.

Lisätietoja kirkkoherran virasta antavat
- hallintopastori Lotta Maijala, p. 040 744 1658 tai lotta.maijala@evl.fi
- talousjohtaja Anneli Hell, p. 0400 546 222 tai anneli.hell@evl.fi
- kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Antti Selkee, p. 040 507 7543 tai selkeeantti@gmail.com

Sääksmäen seurakunta toimii Valkeakosken kaupungissa eteläisellä Pirkanmaalla.
Seurakunnassa yhdistyvät perinteikäs, historiallisesti ja kulttuurihistoriallisesti arvokas maaseutu ja vireä teollisuustaajama.

Sääksmäen seurakunnassa on 13 500 jäsentä. Koko työyhteisöömme kuuluu noin 50 työntekijää erilaisin tehtäväkuvin. Seurakunnalla on neljä kirkkoa ja kurssikeskus; seurakuntatalon väki työskentelee tällä hetkellä väistötiloissa. Moniammatillinen työyhteisömme on innostunutta, motivoitunutta ja luovuutta arvostavaa.

Seurakunnan tulevaisuuskuvassa haluamme kutsua kaikkia valkeakoskelaisia hengelliselle matkalle, edistää yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa sekä elää yhteisöllisesti luomakuntaamme kunnioittaen. Meille on tärkeää toimia alueen ihmisten parhaaksi.

Olemme tunnustettuja toimijoita Valkeakosken kaupungissa ja teemme yhteistyötä paikallisten yritysten ja yhteisöjen kanssa. Sääksmäen seurakunnassa on käytössä laaja työterveyspalvelu sekä lounas-, liikunta- ja kulttuurietu sekä polkupyöräetu.

Valtakatu 23-25
37600 Valkeakoski

• Pikalinkit

Päivitämme KirkkoRekryä torstaina 12.9. kello 7-11 välisenä aikana. Voit selata normaalisti työpaikkailmoituksia, mutta päivityksen aikana et pääse kirjautumaan omaan profiiliisi tai lähettämään työhakemuksia. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa vaivaa!