Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.

Tule rakentamaan kirkon tulevaisuutta. Jokioisten seurakunnassa on haettavana nuorisotyönohjaajan virka.

Virkaan valittava nuorisotyönohjaaja toimii osana kasvatuksen tiimiä, johon kuuluu kaksi lastenohjaajaa, kaksi nuorisotyönohjaajaa sekä kasvatuksen pappi. Vuoden 2026 alusta tiimi laajenee mahdollisesti muodostettavan Jokiläänin seurakunnan kasvatuksen tiimiksi, jossa on kolme lastenohjaajaa, kolme nuorisotyönohjaajaa ja kasvatuksen pappi.

Viran tehtäväkuvauksen mukainen viransisältö on rippikoulun jälkeinen nuorisotyö, jossa rakennetaan nuorten seurakuntaa, tuetaan nuoria ja heidän perheitään elämän arjessa ja juhlassa. Viran tehtäviin kuuluu nuorten aikuisten seurakuntayhteyden vahvistaminen, verkostoituva yhteistyö kunnan nuorisopalveluiden, alueen järjestöjen kanssa sekä kouluyhteistyö yläkoulun osalta. Niveltävä kouluyhteistyö saattelee ja tukee toiselle asteelle siirtyviä opiskelijoita seudullisesti. Nuorisotyönohjaaja osallistuu rippikoulun toteuttamiseen (2-3 ryhmää vuodessa) sekä toteuttaa isoskoulutuksen ja -toiminnan. Viran hoito vaatii valmiutta ilta-, viikonloppu- ja leirityöhön. Virkapaikkana on Jokioisten seurakuntatoimisto. Muodostettavan Jokiläänin seurakunta laajentaa toimialueen kattamaan Humppilan ja Ypäjän kuntien alueen. Edellytämme ajokorttia, koska työpisteisiin on autoa vaativia siirtymiä.

Viran kelpoisuusehtona on kirkon säädöskokoelman nro 164 2 §:n mukainen pätevyys kirkon nuorisotyönohjaajan virkaan eli sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto, sosionomi (AMK) tai humanistisen alan ammattikorkeakoulututkinto tai yhteisöpedagogi (AMK). Myös valmistumassa olevat hakijat huomioidaan. Viran erityistarpeina ovat kirkollisen nuorisotyön kokemus, hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot, digitaalisen toimintaympäristön tunteminen, some-osaaminen ja innostuminen, ideoiva ja kehittävä työote, jossa seurakuntalaisten valmentaminen osallisuuteen ja toimijuuteen on ydinajatuksena sekä kyky toimia itsenäisesti ja oma-aloitteisesti. Viran täytössä painotetaan tehtävään soveltuvuutta. Soittotaito katsotaan eduksi hakijaa valittaessa.

Palkkaus on viran kelpoisuusehdot täyttävälle KirVESTES:n vaativuusryhmän 502 mukainen, jonka vähimmäispalkkaa korotetaan erityisellä perusteella siten, että viran peruspalkka on 2 850 € kuukaudessa. Lisäksi maksetaan mahdollista työkokemukseen perustuvaa lisää ja mahdollisesti henkilökohtaista suorituslisää. Virka kuuluu työajattomaan hengelliseen työhön. Jokioisten seurakunta on koulutusmyönteinen.
Virka täytetään viimeistään 1.1.2025 alkaen tai mahdollisuuksien mukaan sopien aiemmin.

Virkaan valitun on oltava evankelis-luterilaisen kirkon jäsen ja hänen on ennen viranhoidon aloittamista esitettävä hyväksyttävä voimassa oleva rikosrekisterilain 6 § 2 momentin mukainen rikosrekisteriote. Samoin hänen tulee esittää hyväksyttävä todistus terveydentilastaan (T-todistus). Koeaika on kuusi kuukautta.
Hakuaika tehtävään on 30.9.2024 kello 23.59 saakka KirkkoRekry-hakupalvelun kautta (kirkkorekry.fi).

Valmisteluryhmän tekemät haastattelut järjestetään viikolla 41 ja kutsut haastatteluun valituille lähetetään erikseen. Haastattelut toteutetaan samanmuotoisina joko kohtaavana tai TEAMS-haastatteluna sen mukaan, mikä haastatteluun kutsuttaville on mahdollista. Valmisteluryhmä tekee esityksen virkaan valittavasta kirkkoneuvoston kokoukseen 17.10.2024.

Teemu Salminen, teemu.salminen@evl.fi, 050 415 1770

Jokioisten seurakunta on hämäläisen vakaa ja samalla tulevaisuuteen kurottava noin 3 800 jäsenen yhteisö. Seurakunnalla on hyvät toimitilat, ihmisen kokoinen työyhteisö ja sopivat toimintaedellytykset tehdä työtä kohden muuttuvaa tulevaisuutta. Itsenäisten, oma-aloitteisten ja itseohjautuvien tekijöiden yhteisössä saa apua ja tukea niin työkavereilta, seurakuntalaisilta, luottamushenkilöiltä kuin yhteistyökumppaneilta. Tiet Tampereelta, Turusta, Hämeenlinnasta ja pääkaupunkiseudulta tuovat luonnonläheiseen toimintaympäristöön, jossa elämä on juurevaa. Jokioisten seurakunta on koulutusmyönteinen ja vahvasti tulevaisuusorientoitunut kehittäjien yhteisö.

Keskuskatu 29 B
31600 Jokioinen

Muut tiedot

Muut tehtävään liittyvät tiedot

• Etätyö: Osittainen etätyömahdollisuus
  • Hae työpaikkaa
  • Pikalinkit

Päivitämme KirkkoRekryä torstaina 12.9. kello 7-11 välisenä aikana. Voit selata normaalisti työpaikkailmoituksia, mutta päivityksen aikana et pääse kirjautumaan omaan profiiliisi tai lähettämään työhakemuksia. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa vaivaa!