Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.

Nurmeksen seurakunnan kirkkoherran virka on haettavissa. Yläkarjalaisessa kulttuurimaisemassa sijaitseva Nurmeksen seurakunta on vireä runsaan 6500 (7/2024) jäsenen seurakunta 9000 asukkaan Nurmeksen kaupungissa. Seurakunnassa on kirkkoherran lisäksi 16 virkaa ja tointa. Seurakunnassa on Nurmeksen ja Valtimon kirkot sekä molemmissa seurakunnan kokoon-tumistilat.

Seurakunnan ikärakenne on tyypillinen itäsuomalaisen maaseutuseurakunnan ikärakenne. Jäsenmäärän suunta on vähenevä.
Seurakunnan talous on vakaa ja ylijäämäinen.
Seurakunnan piirissä toimivat perinteiset kirkon herätysliikkeet, jotka järjestävät säännöllistä toimintaa. Seudulle ominaista on vahva ortodoksisuus. Lisäksi vapaista suunnista paikkakunnalla toimii helluntai-seurakunta.

Nurmes tarjoaa hyvät vapaa-ajanviettomahdollisuudet. Vieressä on kalainen Pielinen, metsäiset erämaat kutsuvat erästelemään ja vaeltamaan. Kulttuurielämä on rikasta. Nurmeksessa on hyvät mahdollisuudet omaehtoiseen harrastamiseen niin kulttuurin kuin liikunnankin saralla

Nurmeksen seurakunnan kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla. Virka tulee avoimeksi 1.9.2025. Viran palkkaryhmä on K 20 (4 617,46-5 786,45 euroa 1.9.2024 alkaen).

Kirkkoherran virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon ja seurakuntatyön johtamisen tutkinnon suo-rittanut Suomen ev.lut. kirkon pappi. Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa.

Kirkkoherran viran kelpoisuusvaatimuksista ja virkaan liittyvistä tehtävistä säädetään kirkkolaissa, laissa evankelis-luterilaisen kirkon viranhaltijasta ja kirkkojärjestyksessä. Nurmeksen seurakunta on ilmoittanut, että Nurmeksen seurakunnan kirkkoherran viran erityisiä tarpeita ovat:
1. hyvä hallinnollinen osaaminen ja hengellinen johtajuus, hyvät vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot sekä kyky verkostoitua erilaisten kirkollisten toimijoiden ja sidosryhmien kanssa,
2. kyky tunnistaa toimintaympäristön muutokset, uudistaa toimintatapoja ja johtaa hyödyntäen nykyai-kaisen viestinnän mahdollisuuksia,
3. kyky turvata työyhteisön onnistumisen edellytykset,
4. näkemys monipuolisen jumalanpalveluselämän kehittämiseen, valmiutta lisätä vapaaehtoistyön mahdollisuuksia.

Hakuaika päättyy 11.10.2024 klo 15.00. Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulille osoitetut hakemukset toimitetaan KirkkoRekry-palvelun kautta. Hakemukseen on liitettävä omasta tuomiokapitulista saatava nimikirjanote (kirkkoherran viranhakua varten) sekä lääkärintodistus (T-lomake, enintään 6 kuukautta vanha). Virkaan valitun tulee esittää hyväksyttävä rikosrekisteriote, jonka laki lasten kanssa työskentele-vien rikostaustan selvittämisestä vaatii.

Hakijoiden on hyvä varautua haastatteluun, joka järjestetään Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulissa 24.10.2024 Kuopiossa. Haastateltaville ilmoitetaan tarkempi haastatteluaika. Osa hakijoista voidaan lä-hettää soveltuvuusarviointiin.

Lisätietoja virasta antavat kirkkoherra Markus Kontiainen: puh. 050-3864920 tai mar-kus.kontiainen@evl.fi; ja kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Pertti Meriläinen: puh. 0500-371452 tai pertti.a.merilainen@gmail.com.

Ohjeita verkkolomakkeen täyttämiseen antaa tuomiokapitulin notaari Janne Bovellan: puh. 044 7050 604 tai janne.h.bovellan@evl.fi.

Ikolantie 3
75530 Nurmes