Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
Perheasiain neuvottelukeskuksen johtaja - Kokkolan seurakuntayhtymä

Kokkolan seurakuntayhtymässä on avoinna perheasian neuvottelukeskuksen johtajan virka

Kokkola on vireä, kasvava ja monikulttuurinen keskipohjalainen kaupunki Pohjanlahden rannikolla. Seurakuntayhtymään kuuluu kuusi seurakuntaa. Keski-Pohjanmaan perheasian neuvottelukeskus palvelee Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soiten alueen ihmisiä.

Etsimme perheneuvonnan tiimiimme vetäjää ja perheneuvojaa antamaan terapeuttista keskusteluapua, toimimaan pari- ja perhetyön asiantuntijana verkostoissamme, toimimaan perheasioiden sovittelijana sekä ohjaamaan hoidollisia ryhmiä. Tiimissämme on kaksi johtajan lisäksi perheneuvojaa ja vastaanottosihteeri. Keskuksemme on Kokkolan seurakuntakeskuksessa, Kokkolan keskustassa. Olisitko sinä uusi tiimimme vetäjä?

Haemme motivoitunutta ammattilaista, joka haluaa kehittää perheneuvonnan työtä ja kohdata tukea tarvitsevia asiakkaita. Hyvät yhteistyötaidot, joustavuus sekä aloitteellinen työtapa ovat eduksi työssä, jota tehdään pääasiassa itsenäisesti, mutta myös tiimin kanssa yhdessä. Asiakastyössä etua on ristiriitojen sietokyvystä.

Perheasiain neuvottelukeskuksen johtajan viran kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva ylempi korkeakoulututkinto ja vähintään 60 opintopisteen laajuinen Suomen evankelisluterilaisen kirkon järjestämä perheneuvonnan erityiskoulutus tai sitoutuminen sen suorittamiseen. Ylempi korkeakoulututkinto tulisi olla teologian maisterin tutkinto tai sosiaali-, terveys-, kasvatus- tai yhteiskunnallisen alan maisterin tutkinto.

Kielitaitovaatimuksena on toisen kotimaisen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen osaaminen ja toisen vähintään tyydyttävä suullinen ja kirjallinen osaaminen. Taito tehdä perheneuvontatyötä englanniksi katsotaan eduksi.

Tarjoamme monipuolisen ja merkityksellisen työtehtävän ja hyvän perehdytyksen, tukea antavan tiimin ja työyhteisön, sekä mahdollisuuden jatkuvaan työssä kehittymiseen työnohjauksen ja koulutusten kautta. Työsuhde-etuina ovat Edenred virike- ja lounasedut, työsuhdepyöräetu ja lakisääteistä työterveyshuoltoa laajemmat työterveyshuoltopalvelut.

Virkaan valitun tulee olla Suomen ev.lut. kirkon konfirmoitu jäsen. Virkaan valitun on ennen viran vastaanottamista toimitettava hyväksyttävä lääkärinlausunto terveydentilastaan ja KiVhL 2:12 § mukainen rikosrekisteriote. Virantäytössä sovelletaan 6 kuukauden koeaikaa.

Työ alkaa 1.4.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan. Palkkaus määräytyy kirkon yleisen palkkausjärjestelmän vaativuusryhmän 602 mukaan. Lisäksi maksetaan aiempaan työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää.

Työpaikkahaastattelut ovat 29.10. tai 1.11. Hakijoiden soveltuvuus arvioidaan testein.

Lisätietoja antavat Keski-Pohjanmaan perheasian neuvottelukeskuksen johtaja Seppo Viljamaa, puh. 050 3147 486, seppo.viljamaa@evl.fi tai yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja Antti Lapinoja puh. 050 3147 382 antti.lapinoja@evl.fi

Kokkolan seurakuntayhtymän seurakuntien lisäksi perheneuvonnan toiminta-alueeseen kuuluvat Lestijärvi, Perho, Toholampi ja Veteli. Maakunnan väkiluku on kaiken kaikkiaan 67 054 (v.2023).

Perheasiain neuvottelukeskuksella on johtajan lisäksi kaksi perheneuvojaa ja puolipäiväinen vastaanottosihteeri. Johtajan ja perheneuvojien työn keskeisenä osana on olla mukana yksilöiden, parien ja perheiden ristiriidoissa ja auttaa heitä löytämään uusia näkökulmia ja toivoa vaikeisiin elämäntilanteisiin.

Tässä ja kaikessa työssä auttavat taito osallistua, johtaa ja tukea omaa moniammatillista perheneuvonnan työryhmää, sekä verkosto- ja yhteistyö kirkon perheneuvonnan sekä alueen muiden perhe- ja parisuhdeverkostojen kanssa.

Keski-Pohjanmaan perheasiain neuvottelukeskuksella ja Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueella, Soitella on yhteistyösopimus perheneuvonnan järjestämisestä alueen asukkaille.

Läntinen Kirkkokatu 17
67100 Kokkola