Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
Seurakuntapastori - Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli

Kangasalan seurakunta etsii seurakuntapastoria 1.1.2025 lukien tai sopimuksen mukaan.

Haemme joukkoomme vakituiseen virkaan toista kasvatuksen pastoria. Lapset ja perheet ovat meille seurakunnassamme erityisen tärkeitä!

Noin puolet työajastasi koostuu seurakuntapastorin yleisistä tehtävistä, kuten messuista, toimituksista ja rippikoulutyöstä. Toinen puoli työajastasi kuluu varhaiskasvatuksen erilaisiin tehtäviin kangasalalaisten lasten ja perheiden parissa. Olet siis tärkeä kollega niin lastenohjaajille kuin papeillekin.

Odotamme sinulta kokemusta kristillisen kasvatuksen tehtävistä sekä papin perustyöstä.

Odotamme sinun osoittavan palavaa kiinnostusta ja halua sitoutua työskentelemään kristillisen kasvatuksen parissa. Toivomme sinun tuovan siihen uusia näkökulmia ja rohkeita avauksia. Meillä on hyvät mahdollisuudet tehdä vaikuttavaa työtä paikkakunnallamme. Työyhteisömme odottaa sinua ja on valmis ottamaan sinut osaksi joukkuettamme.

Toivomme sinun aloittavan virassa vuoden 2025 alusta lukien tai sopimuksen mukaan.

Palkkaus määräytyy kirkon yleisen palkkausjärjestelmän vaativuusryhmä 601 mukaan. Tehtävässä on myös erityinen lisä, jolloin peruspalkka on 3727,13 €/kk. Ennen tehtävän vastaanottamista valitun on esitettävä hyväksyttävä rikosrekisteriote sekä lääkärintodistus. Virassa on 6 kuukauden koeaika.

Virkaan ilmoittautuvan tulee olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Seurakuntapastorin virka edellyttää teologin maisterin tutkintoa, suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa.

Virkaa koskeviin tiedusteluihin vastaa kappalainen Petri Lassila ke 16.10.2024 ja to 24.10.2024 klo 14-17.

Ilmoittautumiset seurakuntapastorin virkaan KirkkoRekry-palvelun sähköisellä lomakkeella 25.10.2024 klo 15 mennessä. (Huomio, että KirkkoRekry-järjestelmässä on käyttökatko 25.10.2024 klo 7.00 - 25.10.2024 klo 11.00, jolloin ilmoittautumisia ei voi jättää.)

Ilmoittautumisen liitteeksi liitetään kirkon nimikirjaote (papit) seurakuntapastorin virkaa varten. Lomakkeelle on mahdollista liittää myös CV. Viranhoitomääräyksen antaa Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli.

Seurakunta on varautunut haastattelemaan virkaan ilmoittautuneita 4.11.2024. Haastatteluun valituille ilmoitetaan erikseen.

Ohjeita verkkolomakkeen täyttämiseen antaa notaari Hannu Laukkonen: hannu.laukkonen@evl.fi tai 0400 926 730.

Kappalainen Petri Lassila, puh. 040 309 8110, 16. ja 24.10. klo 14-17

Olemme hyvinvoiva ja taloudellisesti vakaa seurakunta. Tuemme ammatillista kouluttautumista ja työssä kehittymistä. Joustamme erilaisissa elämäntilanteissa arvojemme mukaisesti, joita ovat usko, rakkaus, armo ja kohtuullisuus. Työnantajana rohkaisemme kokeilemaan uusia toimintamalleja ja tekemään asioita uudella tavalla.

Kangasalan seurakunta tarjoaa työntekijöilleen esim. Smartum-etuja 240 euroa vuodessa ja lounasedun useisiin Kangasalan keskustan ravintoloihin. Tarjoamme myös toimivat ja viihtyisät työtilat. Kangasalan seurakunnan työyhteisö on toimiva ja hyvähenkinen, esim. perehdytysohjelmamme on palkittu ja laajalti kiitetty.

Kuohunharjuntie 22
36200 Kangasala