Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
Visa mer

Vi söker en medarbetare till ett nytt treårigt projekt. Om ungdomars välbefinnande är viktigt för dig, och du är intresserad av utveckling samt samarbete med andra aktörer och nätverk - då kan detta vara rätt uppgift för dig!

I projektet har du möjlighet att utveckla nya arbetssätt och skapa kontinuitet i arbetet med ungdomar som riskerar utanförskap. Tjänstens exakta beskrivning är ännu under utformning, vilket innebär att du kan påverka innehållet i ditt arbete.

Projektmedarbetaren arbetar i nära samarbete med den finska församlingens specialungdomsarbete samt diakonin i båda församlingarna.

Tjänstens fokus ligger på uppsökande ungdomsarbete, i praktiken innebär det att nå ut till ungdomar och unga vuxna, eventuellt inkluderande arbete med regnbågspersoner och mångkulturarbete. Arbetet utförs också i samarbete med partners som kommunen, organisationer och vid behov även med gymnasier och andra utbildningsinstitutioner.

Vi kräver minst en yrkeshögskoleutbildning som socionom eller samhällspedagog, samt erfarenhet av att arbeta med ungdomar eller unga vuxna som behöver särskilt stöd.

Den som väljs till tjänsten måste vara konfirmerad medlem i den evangelisk-lutherska kyrkan. Den valda måste lämna in ett godkänt läkarintyg samt ett utdrag ur straffregistret enligt 6 § 2 mom. i lagen om kontroll av brottslig bakgrund. Tjänsten omfattas av en prövotid på sex månader.

Vi förväntar oss entusiasm och ett starkt engagemang för att arbeta med ungdomar. Arbetet kräver både självständighet och goda kommunikations- och samarbetsfärdigheter. Det är viktigt att du kan bemöta ungdomar och unga vuxna både på finska och svenska. Dessutom bör du ha en förståelse för verksamhetens mål och kunna utveckla långsiktiga arbetsmodeller som kan fortsätta efter projektets slut.

Tjänstens kravnivågrupp är 503 (lön 2 938,88 €/mån, inklusive löneförhöjning enligt KyrkTAK från 1.9.2024 samt eventuella erfarenhetstillägg). Tjänsten innebär oreglerad arbetstid. Vår samfällighet är utbildningsvänlig och erbjuder omfattande företagshälsovård för sina anställda. Vi erbjuder också en ePassi-förmån värd 300 euro.

Ansökningstiden är 23.8.-22.9.2024. Ansökningar lämnas in elektroniskt via KirkkoRekry-appen. De sökande som kallas till intervju meddelas personligen. Intervjuer hålls den 30.9., 3.10., 4.10. kl. 16-19 och vid behov den 8.10. kl. 16-19.

Kontaktinformation

Kontakta oss för mer information: ungdomsledare Katri Söderling, tel. 050 342 3197, katri.soderling@evl.fi och Jenny Airaksinen, 050 376 1488, jenny.airaksinen@evl.fi

Lär dig mer om oss

Kyrkslätt är en växande tvåspråkig kommun med ca 41 000 invånare i Västra Nyland. Vår kommun är geografiskt sett bred: området har en mångsidig och varierad natur, från havet vid Porkalanäset till Nuuksio nationalpark. Församlingarna har verksamhet i olika delar av Kyrkslätt, tre kyrkor - Kyrkslätt kyrka, Masaby kyrka och Haapajärvi kyrka, församlingshemmet i Veikkola, och ett lägercentrum nära Porkkala udde på Räfsö. Det bor många barnfamiljer och unga i våra församlingars område.

Kyrkslätts finska församling och svenska församlingen bildar tillsammans Kyrkslätts kyrkliga samfällighet.

Plats
Sockenstugustigen 3
02400 Kirkkonummi

Mer om arbetsgivaren
Sök nu!
  • Pikalinkit

Päivitämme KirkkoRekryä torstaina 12.9. kello 7-11 välisenä aikana. Voit selata normaalisti työpaikkailmoituksia, mutta päivityksen aikana et pääse kirjautumaan omaan profiiliisi tai lähettämään työhakemuksia. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa vaivaa!