Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
Utbildare i familjerådgivning - Kirkkohallitus
Visa mer

Nu söker vi en

utbildare i familjerådgivning

för att ansvara för den utbildning i familjerådgivning som vår enhet genomför. Till utbildarens centrala uppgifter hör att som ansvarig utbildare genomföra Kyrkans specialutbildning i familjerådgivning (60 sp), att fungera som utbildare i andra familjerådgivningsutbildningar samt att utveckla och genomföra dessa utbildningar tillsammans med andra aktörer.

Till uppgiften hör dessutom att vid behov delta i lämplighetsbedömning för familjerådgivare samt följa med aktuella fenomen och utvecklingen inom branschen och delta i diskussionen om dem.

Befattningen är tidsbestämd 1.1.2025-31.12.2026.

Vi förväntar oss att du har kännedom om kyrkans familjerådgivning, god förmåga att hantera par- och familjeterapimetoder samt erfarenhet av utbildning. Det är till fördel om du är utbildad psykoterapeut. Vi värdesätter viljan att lära sig nytt och ett öppet och framåtblickande utvecklingsgrepp.

Uppgiften förutsätter lämplig högre högskoleexamen och utmärkta muntliga och skriftliga kunskaper i finska och nöjaktiga muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt Kyrkans specialutbildning i familjerådgivning (KF 161).

Lönen bestäms enligt kravgrupp 603 i kyrkans lönesystem, grundlön 4286,78 euro. Utöver det betalas ett erfarenhetstillägg som baserar sig på personens arbetserfarenhet. En prövotid på sex månader tillämpas. Innan befattningen tillträds ska den som valts visa ett godtagbart intyg över sitt hälsotillstånd.

Lämna in din ansökan elektroniskt via www.kirkkorekry.fi/se (arbetsnyckel 2813) senast 13.11.2024 kl. 15.00. Intervjuer ordnas tisdagen den 19.11. 2024 i Helsingfors (Södra kajen 8).

Frågor besvaras av utbildningschef Ulla Tuovinen 30.10 kl. 10-12 och 5.11 kl. 10-12, telefon 040 688 1436.

Kontaktinformation

Lär dig mer om oss

Kyrkostyrelsen sköter den gemensamma förvaltningen, ekonomin och verksamheten för Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland. Kyrkans forskning och utbildning producerar forskning till stöd för kyrkans beslutsfattande samt ordnar personalutbildning för kyrkans anställda och deltar i utvecklandet av utbildningarna och examina för kyrkliga yrken. Enheten är en specialenhet vid Kyrkostyrelsen och är underställd kanslichefen. Enhetens verksamhetsställen finns i Helsingfors och Träskända.

Järvenpääntie 640 S
04400 Järvenpää