Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
Vankilapastori - Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli

Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli on julistanut haettavaksi Hämeen rikosseuraamuskeskuksen Hämeenlinnan vankilaan toistaiseksi sijoitetun Rikosseuraamuslaitoksen pastorin viran. Virka täytetään 1.6.2025 lukien tai sopimuksen mukaan.

Vankilapastori toimii vankilassa uskontovirkamiehenä huolehtimalla vankeusaikaisen uskonnonvapauslain toteutumisesta käytännössä. Tämä koskee myös muihin kirkko- tai uskontokuntiin ja katsomuksiin kuuluvia vankeja, joilla ei muutoin ole mahdollisuutta harjoittaa katsomustaan. Vankilapapin työ on olennainen osa laitoksen kuntouttavaa työtä ja yhteistyötä tehdään tiiviisti laitoksen koko henkilökunnan kanssa. Pastori tekee myös töitä Vankisairaalassa olevien potilaiden kanssa, sekä tiivistä yhteistyötä potilaiden sijoituslaitoksien kanssa.

Hämeenlinnan vankilassa on 120 naisvankipaikkaa ja 38 potilaspaikkaa. Vankilapastorin tehtävään kuuluu myös vankilan hengellisessä työssä olevien vapaaehtoisten rekrytointi, perehdyttäminen ja ohjaus. Vankilapastorin lähiesihenkilö on vankilan apulaisjohtaja.

Menestyksellinen viranhoito Hämeenlinnan vankilassa edellyttää:
- kykyä kohdata suljetussa vankilassa tehtävän työn erityiset psyykkiset ja fyysiset haasteet
- toimimista RISE:n hengellisen työn ja vankilasielunhoidon linjausten mukaisesti
- tiivistä yhteistyötä koko laitoksen henkilökunnan kanssa, erityisesti vankilan kuntoutustiimin kanssa
- valmiutta sekä yksilösielunhoitoon että erilaisten hengellisten ja ei-hengellisten ryhmien ohjaamiseen
- kykyä verkostomaiseen toimintatapaan vankilan ulkopuolisten uskonnollisten ja ei-uskonnollisten yhteisöjen ja toimijoiden kanssa

Arvostamme osaamista:
- naiserityisyydestä
- perhetyöstä
- kriisityöstä haastavassa ympäristössä
- tapahtumien järjestämisestä
- verkostoitumisesta eri kristillisten yhteisöjen sekä muiden uskontokuntien kanssa
- hengellisen vapaaehtoistoiminnan koordinoinnista
- nykytekniikan tarjoamista mahdollisuuksista

Rikosseuraamuslaitoksen palkkausjärjestelmässä virka sijoittuu vaativuustasolle 14 (3566,68 €/kk). Lisäksi maksetaan henkilökohtaista palkanosaa enintään 36 % ja kokemuslisää enintään 12 % tehtäväkohtaisesta palkanosasta.

Viran hakijan tulee olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon pappi. Virassa edellytetään suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämistä. Virkaan valittavan on esitettävä hyväksyttävä selvitys terveydentilastaan tuomiokapitulille. Virkaan valittavasta henkilöstä tehdään turvallisuusselvitys. Virassa on kuuden kuukauden koeaika.

Tehtävään haetaan KirkkoRekryn sähköisellä hakulomakkeella, johon liitetään kirkon nimikirjanote.

Hämeenlinnan vankila on varautunut haastattelemaan hakijoita 25.-28.11.2024.
Henkilöarvioinnit todennäköisesti viikolla 50/2024 Tampereella.

Lisätietoja antavat: Hämeenlinnan vankilan ma. yksikönpäällikkö Marko Karevaara p. 050 9573278 ja ma. apulaisjohtaja Ulla Tuunanen p. 050 4698894.

Hämeenlinnan vankila on yksi Hämeen rikosseuraamuskeskuksen yksiköistä, johon kuuluu sen lisäksi Vanajan vankila, Ojoisten vankila, Riihimäen vankila, Kylmäkosken vankila sekä Hämeen yhdyskuntaseuraamustoimisto. Hämeen rikosseuraamuskeskus vastaa valtakunnallisesti naiserityisistä kysymyksistä. Hämeenlinnan vankila on suljettu naisvankila, jossa on 120 naisvankipaikkaa ja 38 potilaspaikkaa.

Pikku-Parolantie 7
13100 Hämeenlinna