Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.

Tervetuloa Pieksämäen seurakuntaan kanttoriksi osaksi iloista työyhteisöämme!

Pieksämäen seurakunnassa on haettavana kanttorin virka. Tämä virka edellyttää ylempää korkeakoulututkintoa ja on ns. B-virka (Kirkon säädöskokoelma nro 163). Etsimme joukkoomme kanttoria, jolla on taitoa ja paloa palvella seurakuntalaisia heidän elämänsä tärkeissä hetkissä. Erinomaiset vuorovaikutustaidot ja kyky sovittaa musiikkia erilaisiin kirkollisiin toimituksiin ovat tärkeitä ominaisuuksia tässä tehtävässä.
Työ on monipuolista, ja saat tehdä yhteistyötä eri-ikäisten seurakuntalaisten kanssa. Jumalanpalvelukset, kirkolliset toimitukset ja kuorotyöskentely ovat keskeisiä osa-alueita työssäsi, ja odotamme, että olet motivoitunut kehittämään niitä yhdessä muun kanttoritiimin, työyhteisön ja seurakuntalaisten kanssa.
Edellytämme hyviä yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja ja monipuolista musiikin osaamista sekä valmiutta työskennellä yhdessä seurakuntalaisten kanssa. Lisäksi arvostamme intoa, luovuutta ja sitoutumista kirkon työhön. Odotamme myös vaadittavia IT- ja sometaitoja.
Työntekijän työhyvinvoinnista huolehditaan hyvällä perehdytyksellä, kattavalla työterveyshuollolla, lounas-, liikunta- ja kulttuuriedulla sekä koulutustoiveet huomioimalla.
Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Kanttorin on oltava Suomen evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Virkaan valitun tulee esittää rikosrekisterilain 6§ 2 mukainen rikosrekisteriote ennen viran vastaanottamista. Lisäksi on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilasta koeajan (4kk) aikana. Viran palkkaus on vaativuusryhmän 601 mukainen 3284,09 €/kk, lisäksi maksetaan kokemuslisää aiemman työkokemuksen perusteella.
Pieksämäen seurakunta on vireä ja monipuolinen noin 12 500 jäsenen seurakunta, joka palvelee niin keskustan kuin ympäröivien kylien asukkaita. Seurakunnassamme on neljä kirkkoa ja kaksi siunauskappelia ja toimimme maantieteellisesti laajalla alueella, joten oman auton käyttö on välttämätön. Työyhteisössä on 35 työntekijää ja kolme kanttorin virkaa. Työntekijöiden yhteishenki on todella hyvä ja kanttoritiimi suorastaan loistava! Seurakunnassamme saat mahdollisuuden kehittää uutta, innostua ja innostaa muita.
Hakemukset tulee toimittaa KirkkoRekry-järjestelmään 1.11.2024 klo 12 mennessä, ja hakijoita pyydetään varautumaan haastatteluun ja musiikkinäytteen antamiseen 6.11.2024 Pieksämäen Uudella kirkolla.

Virka täytetään 1.1.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Olitpa tutkinnon omaava tai pian valmistuva kanttori, laita hakemus tulemaan, ota yhteyttä ja jutellaan.

Lämpimästi tervetuloa mukaan osaksi iloista joukkoamme!

Lisätietoja virasta antavat johtava kanttori Rebekka Kinnunen p. 050 410 0385 (rebekka.kinnunen@evl.fi) tai kirkkoherra Matti Pehkonen p. 044 737 2233 (matti.pehkonen@evl.fi)

Pieksämäen seurakunta

Keskuskatu 27