Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
B-kantors vikariat - Helsingin seurakuntayhtymä
Visa mer

Matteus församling ledianslår ett B-kantors vikariat 1.1.2025 - 31.7.2026

Matteus församling ledianslår ett

B-kantors vikariat 1.1.2025 - 31.7.2026

Matteus församling är en liten, aktiv och modern stadsförsamling. För församlingens körverksamhet och mångsidiga musikliv ansvarar en kantor och en musikledare. Vi söker en vikarierande B-kantor för tiden 1.1.2025 - 31.7.2026 eller enligt överenskommelse.

Letar du efter nya vindar i arbetslivet i en professionell och varm arbetsgemenskap? Har du en bred kompetens inom gudstjänstliv och församlingsarbete? Gillar du att jobba gränsöverskridande med olika projekt? Brinner du för att musicera tillsammans med folk i alla åldrar? Trivs du med människomöten både ansikte mot ansikte och på sociala medier?

Till arbetsuppgifterna hör
- att ansvara för gudstjänstmusiken i högmässan, på kvällsmässorna och i ungdomsmässorna
- att ansvara för musiken i förrättningar
- att leda kyrkokören
- att spela på andakter och på församlingens övriga tillställningar
- att delta i församlingens gemensamma projekt som t.ex. välgörenhetskonserter och basarer
- att medverka i kvällssamlingar och veckoslutsläger med barn- och ungdomar
- att vara vuxenledare i konfirmandarbetet
- att skapa visuellt material för gudstjänster med hjälp av presentationsverktyg som ProPresenter och Canva.

Vi förväntar oss att du har:
- B-kantorsexamen (enligt kyrkostyrelsens beslut om examen som krävs för kantorstjänst)
- Erfarenhet av att utveckla gudstjänstlivet och leda körer
- Utmärkta kunskaper i svenska, både i tal och skrift, nöjaktiga kunskaper i finska
- Erfarenhet av barn- och ungdomsarbete

Den som utses till tjänsten måste vara konfirmerad medlem i Evangelisk-lutherska kyrkan (KL 6 §13). Ett utdrag ur brottsregistret (RL 6 § 2 mom.) ska uppvisas innan tillträdet till tjänsten.

Vi erbjuder dig mångsidiga kyrkomusikeruppgifter i en aktiv församling. Våra personalförmåner inkluderar bl.a. företagshälsovård, lunchförmån, samt motion- och kulturförmåner. Lönen för tjänsten bestäms enligt kyrkans allmänna lönesystem i kravnivågrupp 601. Därutöver utbetalas en personlig lönedel baserad på tidigare arbetserfarenhet. Den totala lönen vid vikariatets början är 3390-3800 euro/månad beroende på tidigare arbetserfarenhet.

Ansökan riktas senast 8.11.2024 kl. 23.59 till Församlingsrådet i Matteus församling och sänds jämte bilagor elektroniskt genom KirkkoRekry. Sökande ombeds vara beredda på en intervju, samt provspelning och sångprov.

Ytterligare information ges av kyrkoherde Patricia Högnabba, patricia.hognabba@evl.fi, tel. 050 480 9010.

Kontaktinformation

Lär dig mer om oss

Matteus församling är en liten, aktiv och modern stadsförsamling. Till Matteus hör alla de östra delarna av Helsingfors, medräknat Östersundom.

Åbohusvägen 3
00900 Helsinki