Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.

Kouvolan seurakunnassa on haettavana diakoniatyön johtajan virka 1.12.2024 alkaen. Tule kehittämään diakoniatyötä!

Diakoniatyön johtajan tehtäviin kuuluvat työalan hallinnosta, taloudesta ja toiminnasta vastaaminen. Hän toimii lähiesihenkilönä diakoniatiimin viidelle diakoniatyöntekijälle ja toimistosihteerille. Tiimiin kuuluu myös diakoniapappi. Johtamistehtävien lisäksi työhön kuuluvat diakonian yleiset perustehtävät, kuten asiakastapaamiset ja kotikäynnit sekä retket ja leirit.

Odotamme hakijalta ammatillista ja innostavaa työotetta sekä hyviä esihenkilö-, vuorovaikutus- ja tiimityötaitoja, kykyä itsenäiseen työskentelyyn sekä halua laaja-alaiseen yhteistyöhön eri verkostoissa. Arvostamme halua kehittää diakoniatyötä jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä.

Virkaan valittavalta edellytetään kirkkohallituksen päätöksen (nro 162) mukaista diakonian viran kelpoisuutta.
Lisäksi henkilöllä tulee olla riittävä seurakuntatyön ja diakonian työkokemus sekä asiantuntemus. Hänen tulee soveltua johtamistehtävään ja olla suorittanut kirkon johtamiskoulutuksen perusteet tai sitoutua sen suorittamiseen.

Virkaan valittavan on oltava Suomen evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Ennen viran vastaanottamista valitun tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan sekä rikosrekisrilain 6 § 2 mom. mukainen rikosrekisteriote. Virka tulee vastaanottaa 1.12.2024 tai sopimuksen mukaan, ja siinä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa. Virka on työajaton hengellinen työ. Viran hoitaminen edellyttää autonkäyttömahdollisuutta sekä valmiutta ilta-, viikonloppu- ja leirityöhön.

Viran palkkaus määräytyy kirkon virka- ja työehtosopimuksen vaativuusryhmän 601 mukaan. Lisäksi voidaan maksaa henkilökohtaista kokemukseen perustavaa palkanlisää. Käytössämme on myös suorituslisäjärjestelmä. Henkilöstöetuina tarjoamme kattavan työterveyshuollon sekä virkistys-, lounas- ja polkupyöräedun. Työpiste sijaitsee Kouvolan seurakuntakeskuksessa.

Hakemukset tulee toimittaa KirkkoRekry -järjestelmän kautta 25.9.2024 klo 23.59 mennessä.
Järjestelmässä on käyttökatko 12.9. klo 7-11 välisenä aikana, jolloin hakemuksia ei voi jättää.

Valintatyöryhmä valitsee haastatteluun kutsuttavat to 26.9.2024.
Hakijoiden haastattelut pidetään Kouvolan seurakuntakeskuksessa (Savonkatu 40, Kouvola) ma 30.9.2024 klo 13 alkaen. Seurakuntaneuvosto päättää diakoniatyön johtajan valinnasta kokouksessaan 8.10.2024.

Lisätietoja:

kirkkoherra Tuija Nuutinen, p. 040 6552224, tuija.nuutinen@evl.fi

kirkkoherra Tuija Nuutinen, p. 040 6552224, tuija.nuutinen@evl.fi

Kouvolan seurakunta on yksi Kouvolan seurakuntayhtymän viidestä paikallisseurakunnasta. Toimialueena on kaupungin keskusta ja lähiasuntoalueet. Diakoniatiimiin kuuluu diakoniatyön johtaja, viisi diakoniatyöntekijää, toimistosihteeri sekä diakoniapappi. Lisäksi diakoniatyön vastuuryhmä ja suuri joukko vapaaehtoisia on mukana työn suunnittelussa, ideoinnissa ja toteutuksessa.

Savonkatu 40
45100 Kouvola

Muut tiedot

Muut tehtävään liittyvät tiedot

• Etätyö: Osittainen etätyömahdollisuus
  • Hae työpaikkaa
  • Pikalinkit

Päivitämme KirkkoRekryä torstaina 12.9. kello 7-11 välisenä aikana. Voit selata normaalisti työpaikkailmoituksia, mutta päivityksen aikana et pääse kirjautumaan omaan profiiliisi tai lähettämään työhakemuksia. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa vaivaa!