Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
Hakunilan seurakunnan seurakuntapastorin virka - Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli

Hakunilan seurakunnassa on vapautunut I seurakuntapastorin virka. Viranhoitomääräyksen virkaan antaa Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli ja viranhoitomääräys on toistaiseksi voimassa oleva.

Haettavan viran tehtäväalueena ovat rippikoulu- ja nuorisotyö. Rippikoulun
työalavastuuseen kuuluu seurakunnan rippikoulutyön ohjaaminen, suunnittelu ja kehittäminen. Tämä merkitsee rippikouluvuoden suunnittelua ja aikatauluttamista, seurakunnan rippikoulusuunnitelmien ja leirikeskuskilpailutusten valmistelua, rippikoulupalautteiden ohjaamista sekä yhteisten rippikoulutapahtumien organisointia ja tapahtumien toteuttamista.

Pappi osallistuu myös nuorisotiimin ja nuorten vastuunkantajien kanssa nuorisotyöhön ja isoskoulutukseen. Työtä tehdään yhdessä toimintaa kehittäen ja jatkuvuutta vaalien. Lisäksi pappi tekee tiivistä yhteistyötä Vantaan seurakuntien rippikouluvastaavien, seurakunnan työyhteisön sekä vapaaehtoisten kanssa. Viran tehtäviin kuuluu rippikoulutyöalavastuun ja nuorisotyön lisäksi kaikille papeille sisältyviä tehtäviä.

Tehtävän pääasiallinen sisältö on
- Seurakunnan jumalanpalvelusten suunnittelu ja toteutus
- Kirkolliset toimitukset
- Rippikoulutyö ja muu opetustyö
- Sielunhoitotyö

Viran erityisinä tarpeina seurakuntapastorin tehtävien lisäksi ovat
- Rippikoulun työalavastuu
- Osallistuminen nuorisotyöhön
- Mahdollisesti esihenkilötehtäviä

Viranhoidossa katsotaan eduksi
- kokemus seurakuntatyöstä ja rippikouluista
- hankintaosaaminen
- organisointi-, koordinointi- ja johtamistaito
- mediataidot
- hyvät vuorovaikutustaidot: paineensietokyky, pedagoginen ja didaktinen osaaminen sekä rippikoulutyön ja nuorisotyön osallistava kehittämisorientaatio
- kokemusta ja halua toimia monikulttuurisessa toimintaympäristössä
- halu sitoutua Vantaan seurakuntien nuorisotyön turvallisemman tilan periaatteisiin

KELPOISUUSVAATIMUKSET
Virkaan valittavan tulee olla Suomen ev.lut. kirkon pappi. Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito.

PALKKAUS
Virka kuuluu vaativuusryhmään 601 ja sen peruspalkka on 3524,19 euroa kuukaudessa. Lisäksi maksetaan työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää.

KEHITTYMISMAHDOLLISUUDET
Tarjoamme:
• Työntekijöillemme laadukkaan perehdytyksen, koulutusta ja tukea osaamisen syventämiseen sekä ammatilliseen kasvuun.
• Kattavat henkilöstöedut: laaja työterveyshuolto, liikunta, kulttuuri- ja hyvinvointietu sekä polkupyöräetu.
• Modernin työympäristön ja innostavan työyhteisön tuen. Teemme yhdessä töitä toisiamme kannustaen.

ILMOITTAUTUMISOHJEET
Ilmoittautumisaika virkaan päättyy 2.10.2024 klo 15.00. Tehtävään ilmoittaudutaan sähköisellä lomakkeella KirkkoRekry-järjestelmän kautta. Ilmoittautumiseen liitetään nimikirjaote seurakuntapastorin virkaa varten.

Virkaan valitun tulee esittää hyväksyttävä todistus terveydentilastaan (evankelis-luterilaisen kirkon viranhaltijasta annettu laki 2:13 §) sekä rikosrekisterilain 6 § 2 momentissa tarkoitettu rikostaustaote. Virassa on kuuden kuukauden koeaika.

Haastattelut toteutetaan 9.10.2024 klo 17.30-20.30. Rekrytoinnissa voidaan käyttää verkkotestausta soveltuvuuden arviointiin. Hakunilan seurakuntaneuvosto antaa lausunnon Helsingin hiippakunnan tuomiokapitulille, joka antaa viranhoitomääräyksen.

Työ alkaa 16.1.2025 tai sopimuksen mukaan.

Kirkkoherra Salla Poropudas p. 040 484 6918, salla.poropudas@evl.fi. Kirkkoherra on tavoitettavissa torstaina 19.9. klo 9-11 ja 24.9. klo 15-17. Muina aikoina jätä yhteydenottopyyntö kirkkoherralle viestillä.

HAKUNILAN SEURAKUNTA
Hakunilan seurakunta on ilon ja toivon yhteisö itäisellä Vantaalla. Monimuotoisen alueemme asukkaista seurakuntaan kuuluu noin 40 prosenttia, suomenkielisistä asukkaista noin 60 prosenttia. Jäseniä on noin 12 000. Hakunilan seurakunnassa kutsumme ihmisiä armollisen Jumalan yhteyteen sekä rohkaisemme ihmisiä välittämään lähimmäisistä ja luomakunnasta. Hakunilan seurakunta arvostaa yhdenvertaisuutta ja toivoo monimuotoisuuden lisääntyvän työyhteisössään.

Hakunilantie 48
01200 Vantaa