Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
Kanttorin virka - Lappeenrannan seurakuntayhtymä

Kanttorin työt monipuolisesti Lappeerannan seurakunnassa.

Tule kanttoriksi Lappeenrantaan!

Lappeenrannan 17 000 jäsenen kaupunkiseurakunnassa on haettavana kanttorin virka. Virka edellyttää ylempää korkeakoulututkintoa ja on ns. B-virka, Kirkon säädöskokoelma nro 163.
Haemme iloiseen Etelä-Karjalaan joukkoomme kanttoria, jolla on taitoa ja halua palvella seurakuntalaisia heidän elämänsä taitekohdissa. Tärkeää on, että osaat käyttää taitojasi muusikkona kirkollisissa toimituksissa: kykenet sovittamaan musiikkia ja vastaamaan erilaisiin toiveisiin lukuisissa vihkimisissä ja hautajaisissa. Lappeenrannan kirkko on suosittu vihkikirkko kesäisin.
Työsi on kuitenkin monipuolista ja saat tehdä työtä kaikenikäisten parissa, myös rippikoulussa. Luonnollisesti keskeinen työtehtäväsi on seurakunnan jumalanpalvelus ja odotamme sinulta motivaatiota kehittää jumalanpalvelusta yhdessä muiden kanssa. Etsimme sinua, joka pystyt harjoittamaan kuoroa vaativissakin kuoroteoksissa erilaisissa projekteissa, joita Lappeenrannan kirkossa on järjestetty ja joita tullaan avullasi järjestämään.
Yksin et työtä tee. Seurakunnassa on lisäksi toinen kanttorin virka, ja seurakuntayhtymässä teet yhteistyötä yhdeksän muun kanttorin kanssa musisoimalla yhdessä. Kollegasi työhön kuuluu uruista huolehtiminen, joten sinulla voi pääpaino olla huoletta laulamisessa.
Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Kanttorin on oltava Suomen evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Virkaan valitun tulee esittää rikosrekisterilain 6§ 2 mukainen rikosrekisteriote ennen viran vastaanottamista. Lisäksi on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilasta koeajan (4kk) aikana. Viran palkkaus on vaativuusryhmän 601 mukainen 3284,09 €/kk, lisäksi maksetaan kokemuslisää aiemman työkokemuksen perusteella.
Tässä työssä oman auton käyttö ei ole välttämätöntä. Työskentelet kaupunkiseurakunnassa ja kaikki on yleensä kävelymatkan päässä. Seurakuntayhtymässä on käytössä yhteiskäyttöauto ja tarjoamme myös työsuhdepyöräedun. Meillä on kattava työterveyspalvelu. Työpäivän jälkeen voit mennä, vaikka seurakuntayhtymän kuntosalille ja saunaan.
Hakuaika päättyy 18.10.2024 ja hakijoita pyydetään varautumaan haastatteluun ja musiikkinäytteen antamiseen 07.11.2024.

Virantäytössä noudatetaan 4 kuukauden koeaikaa.

Lisätietoja virasta antavat
Kanttori Toni Pussinen (toni.pussinen@evl.fi, 0403126711)
Kirkkoherra Hannu Haikonen (hannu.haikonen@evl.fi, 0403126300)

kirkkoherra Hannu Haikonen 0403126300 hannu.haikonen@evl.fi; kanttori Toni Pussinen 0403126711, toni.pussinen@evl.fi

Lappeenrannan seurakunta on kaupunkiseurakunta.

Valtakatu 38
53100 Lappeenranta