Työpaikat
Lisää suosikkeihin Lisää työpaikkoja suosikeiksi niin voit tarkastella niitä helposti myöhemmin.
Työnantajat
Lisää suosikkeihin Tykkäämällä työnantajista voit listata tähän sinua kiinnostavimmat työnantajat.
Nousiaisten kirkkoherra - Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli

Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli on julistanut haettavaksi Nousiaisten seurakunnan kirkkoherran viran

Kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla kirkkovaltuustossa.

Tuomiokapituli on määritellyt Nousiaisten seurakunnan kirkkoherran viran erityiset tarpeet seuraavasti:
1. seurakuntahallinnon osaaminen sekä kyky hyvään yhteistyöhön luottamushenkilöiden kanssa
2. valmiudet työyhteisön rakentavaan johtamiseen sekä verkostoitumisen taito
3. kyky kehittää seurakunnan toimintakulttuuria paikallisten lähtökohtien pohjalta ennakoivasti talouden ja toimintaympäristön muutoksissa
4. ymmärrys laaja-alaisesta viestinnästä
5. halu sitoutua jumalanpalvelusten, muun hengellisen toiminnan sekä seurakunnan kasvatustyön toteuttamiseen ja kehittämiseen
6. musikaalisuus katsotaan eduksi.

Kirkkoherran virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon ja seurakuntatyönjohtamisen tutkinnon suorittanut pappi.

Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Hakemuksen liitteiksi vaaditaan nimikirjanote ja lääkärintodistus.

Hakuaika päättyy 13.9.2024 kello 15.00.
Tämän jälkeen hakijoille lähetetään kirjallinen haastattelulomake, jossa kysytään mm. viran erityisiin tarpeisiin liittyvästä soveltuvuudesta. Lisäksi hakijoiden on varauduttava saapumaan tuomiokapitulissa toteutettavaan haastatteluun 1.10.2024.

Tehtävään haetaan ensisijaisesti sähköisellä hakulomakkeella täällä. Toissijaisesti hakemukset voi lähettää Turun arkkihiippakunnan tuomiokapitulille osoitettuna osoitteella Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli os. Hämeenkatu 13, 20500 TURKU.

Ohjeita hakemuksen täyttämiseen:
Nimikirja liitetään kohtaan Ansioluettelo
Lääkärintodistus liitetään kohtaan Liitetiedosto.

Nimikirjassa ja CV:ssä olevat asiat otetaan huomioon tuomiokapitulin laatimassa ansiovertailussa. Huolehdithan, että kaikki keskeiset asiat ovat näkyvissä näissä asiakirjoissa. Nimikirjanotteen voi pyytää tuomiokapitulista tarkastettavaksi ennen sen liittämistä hakemukseen.

Talouspäällikkö Mirva Ylösmäki, p. 044 431 8673, mirva.ylosmaki@evl.fi
Pappisasessori Jani Kairavuo, p. 040 1308310, jani.kairavuo@evl.fi
Hiippakuntapastori Pauliina Järvinen, p. 0400 126515, pauliina.jarvinen@evl.fi

NOUSIAISTEN SEURAKUNTA

Nousiaisten seurakunta on Nousiaisten kunnassa Varsinais-Suomessa toimiva Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunta. Nousiaisten seurakunta kuuluu Turun arkkihiippakuntaan ja Nousiaisten rovastikuntaan.

Nousiaisten kirkko on manner-Suomen vanhin kirkko ja jo ennen tämän nykyisen kirkon rakentamista on Nousiaisten alueella harjoitettu kristillisyyttä. Kristillinen perintö elää vahvana Nousiaisissa ja seurakunnan toiminta on virkeää. Seurakunta järjestää toimintaa vauvasta vaariin ja tavoittaa hyvin seurakuntalaisia säännöllisen toiminnan ja erilaisten tilaisuuksien muodossa.

Työntekijöitä on 10-15 henkilöä vuoden ajasta riippuen. Pääsääntöisesti työaloilla on yksi työntekijä per työala, mutta yhteistyö työalojen kesken on aktiivista.

"Olemme asiakaskeskeinen seurakunta, täynnä elämää ja toimintaa. Haluamme erityisesti panostaa lapsiin, perheisiin ja nuoriin. Pieni työyhteisömme on perheenomainen, nuorekas ja innovatiinen. Haluamme olla seurakunta ihmisiä lähellä ja ihmisiä varten."

Pappilantie 23
21270 Nousiainen