Ylintä tutkintotasoa edellyttävä kanttorinvirka (taso A) - Raision seurakunta

Vuosittainen Kivet kertovat -keskiaikaviikko kuvastaa kuinka Raision seurakunta on iloisesti vanha ja juureva. Urkumme puolestaan ovat kohta Suomen uusimmat. Arp Schnitger -tyyliin suunnitellut, kahden sormion ja 25 äänikerran urut suunnittelee ja rakentaa Hendrik Ahrend Orgelbau ja ne valmistuvat elokuun 2028 loppuun mennessä.

Seurakunnassamme on yksi kirkko, kolme kanttorin virkaa sekä noin 16 000 jäsentä. Koko työyhteisöömme kuuluu noin 50 henkilöä erilaisin tehtävänkuvin. Suuntamme on kasvu ja tulevaisuus - arvomme pyhyys, avoimuus ja turvallisuus. Olemme yhtä aikaa elävä kristillinen yhteisö ja tunnustettu toimija. Verkkosivuillamme voit tutustua siihen runsauteen, jossa Raision seurakunta jo on mukana.

Kanttori Katarina Engströmin ilmoitettua jäävänsä eläkkeelle, haemme edelleen laaja-alaista kanttoria, jonka tehtäviin kuuluvat: seurakuntamme musiikkitoiminnan johtaminen ja kehittäminen, toimiminen musiikin asiantuntijana seurakuntamme jumalanpalveluselämän suunnittelussa sekä Martinus-kuoron johtaminen. Hänen tehtäviinsä kuuluvat myös vastaaminen seurakunnan konserttitoiminnasta, yhteistyösuhteista sekä seurakunnan musiikkityön ulkoinen viestintä ja näkyvyys mediassa. Haemme virkaan avointa ja rohkeaa tiimityöskentelijää, joka omaa kyvyn tarttua työhön sekä toimia kehittäjänä.

Ylintä tutkintotasoa edellyttävän kanttorin viran kelpoisuusvaatimukset on määritelty kirkon säädöskokoelmassa nro 163. Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Virkaan valittavan on oltava Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Viran palkkaus on vaativuusryhmän 602 vähimmäispalkka, jonka lisäksi maksetaan vuosisidonnainen palkanosa. Seurakuntamme on koulutusmyönteinen. Työterveyspalvelua on pitkään hoitanut sama palveluntuottaja. Liikunta- ja kulttuurietu on 300 euroa vuodessa.

Virkaan valitun on toimitettava ennen viran vastaanottamista seurakunnan käytännön mukainen selvitys terveydentilastaan sekä lasten ja nuorten kanssa työskenteleviltä edellytettävä rikostaustaote. Virassa noudatetaan kuuden (6) kuukauden koeaikaa.

Hakemukset virkaan tulee jättää 19.8.2024 klo 9.00 mennessä.

Pyydämme hakijoita varautumaan haastatteluun ja musiikkinäytteen antamiseen 5.9.2024 Raision kirkossa.

Raision seurakunnan kirkkoneuvosto toimittaa virkavaalin viimeistään kokouksessaan keskiviikkona 20.11.2024.

Valitun toivotaan aloittavan tehtävässään 1.1.2025 tai sovitusti.

Kirkkoherra Sari Lehti, p. 044 7160 400, sari.lehti@evl.fi

Suuntamme on kasvu ja tulevaisuus - arvomme pyhyys, avoimuus ja turvallisuus

Kirkkoherrankuja 2
21200 Raisio