Järvi-Kuopion seurakunnan V seurakuntapastorin virka on haettavana . Virka täytetään ilmoittautumismenettelyllä 4.11.2024 lukien tai sopimuksen mukaan. Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli antaa virkaan viranhoitomääräyksen.

Valittavan henkilön tulee olla papiksi vihitty ja Suomen ev.lut. kirkon konfirmoitu jäsen. Valittavalla tulee olla suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito.

V seurakuntapastorin viran hakuaika alkaa 13.6.2024 ja päättyy 31.7.2024 klo 15. Haastatteluun kutsutut hakijat haastatellaan 19.8.2024 Tuusniemen seurakuntakodilla (Koivukuja 2, 71200 Tuusniemi). Tarkempi haastatteluaika ilmoitetaan kullekin haastatteluun kutsuttavalle. Virka pyritään täyttämään 4.11.2024 lukien tai mahdollisimman pian tämän jälkeen.

V seurakuntapastorin viran erityistarpeiksi seurakuntaneuvosto mainitsee papin perustehtävät (erityisesti kirkolliset toimitukset ja jumalanpalvelukset), vapaaehtoisten innostamisen, tiimityöskentelytaidot ja innokkuuden seurakuntatyön kehittämiseen. Hakijalla tulee olla ajokortti. Oman auton käyttö on viran hoidossa välttämätöntä.

Seurakuntapastorin virkaan valitun virkapaikka on Tuusniemellä, josta käsin hän toimii aluepappina Tuusniemi-Kaavi -alueella. Virkaan kuuluvia tehtäviä on ajoittain myös koko Järvi-Kuopion seurakunnan alueella.

Koska viran tehtäviin sisältyy työskentelyä lasten ja nuorten kanssa esim. perhekerho- ja rippikoulutyössä, virkaan valitun tulee esittää rikosrekisteriote, jonka laki lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä vaatii. Virkaan valitun tulee esittää myös hyväksyttävä lääkärintodistus (T-todistus).

Virkaa täytettäessä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa

Viran palkkaus on vaativuusryhmän 601 mukainen. Lisäksi maksetaan mahdollista työkokemukseen perustuvaa lisää ja mahdollisesti henkilökohtaista suorituslisää. Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymä tarjoaa EpassiFlex -etuuden, lounaspassin sekä työterveyspalvelut. Koeaika on kuusi kuukautta.

Tehtävään ilmoittaudutaan 31.7.2024 klo 15 mennessä KirkkoHR:n sähköisellä hakulomakkeella, joka on osoitteessa www.kirkkorekry.fi
Hakemukseen on liitettävä nimikirjanote. Hakija voi liittää myös CV:n ja muita tarvittavia liitteitä. Virkaan valitun tulee ennen viranhoitomääräyksen saamista esittää hyväksyttävä lääkärintodistus.
Lisätietoja virasta antaa Järvi-Kuopion seurakunnan kirkkoherra Juha Hagman p. 040 4888 600 tai juha.hagman@evl.fi.
Ohjeita verkkolomakkeen täyttämiseen antaa tuomiokapitulin notaari Janne Bovellan: puh. 044 7050 604 tai janne.h. bovellan(at)evl.fi.

Paasikoskentie 1
73500 Juankoski