Johtava diakoniatyöntekijä Kallaveden seurakuntaan - Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymä

Kuopion ev.lut. seurakuntayhtymän Kallaveden seurakuntaan haetaan johtavaa diakoniatyöntekijää 1.11.2024 alkaen.

Viran tehtävänkuvaan kuuluu toimia lähiesihenkilönä seitsemälle diakoniatyöntekijälle ja johtaa diakoniatyön toimintaa Kallaveden seurakunnassa sekä vastata diakoniatyön budjetin toteutumisesta.

Viran painopiste on vastuu diakonian suunnittelusta/organisoinnista ja kehittämisestä, vastuu työalan talous-ja toimintasuunnitelmista ja toimintakertomuksesta sekä henkilöstöhallintoon liittyvät tehtävät. Lisäksi tehtävään kuuluu yhteistyöverkoston ylläpito ja osallistuminen seurakunnan perusdiakoniatyöhön, kuten vastaanotot, kotikäynnit, vastuu matalan kynnyksen kohtaamispaikan toiminnasta (Pulinapaja) sekä vastuu miesten talkooporukan toiminnasta. Virkaan mahdollisesti kuuluu myös yksi rippikoulu vuodessa sekä muut Kallaveden seurakunnan kirkkoherran osoittamat tehtävät.

Eduksi katsotaan hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot sekä organisointikyky ja kyky hahmottaa laajoja kokonaisuuksia. Oman auton käyttäminen on tarpeellista työssä. Viran tehtäviin voi poikkeustapauksessa kuulua työskentelyä toisessa seurakunnassa Kuopion seurakuntayhtymän alueella.

Viran kelpoisuusvaatimuksena on diakonian viranhaltijalta vaadittava tutkinto
(Kirkkohallituksen päätös nro 162). Tehtävään valitun on oltava Suomen ev.lut.kirkon konfirmoitu jäsen.

Palkkaus on vaativuusryhmän KirVESTES vaativuusryhmän 503 mukainen (2.801,08 €). Lisäksi voidaan maksaa euromääräistä kokemuslisää siihen oikeuttavan palvelusajan täyttyessä (3, 5, 10 ja 15 vuotta).

Virka alkaa 1.11.2024 tai sopimuksen mukaan. Valitun on ennen viransijaisuuden alkamista esitettävä ote rikosrekisteristä (RLL 6&2.mom.) ja hyväksyttävä todistus terveydentilastaan. Noudatamme kuuden kuukauden koeaikaa.

Hakuaika päättyy ti 30.7.2024 kello12.00. Haastattelu järjestetään 5.8.2024.
Virkaa haetaan sähköisesti KirkkoRekryn hakulomakkeella.

Lisätietoa virasta antaa (24.6.-16.7.2024 ja 23.-30.7.2024) vs. kirkkoherra Marjukka Borgman p.040 4848 365

Tervetuloa Kallaveden seurakuntaan diakoniatyöhön!

Kallaveden seurakunta on yksi Kuopion evankelisluterilaisen seurakuntayhtymän kuudesta seurakunnasta. Kallaveden seurakunnan alue on laaja, johon kuuluu noin 26.000 jäsentä. Se käsittää Kuopion eteläpuoliset taajamat, suurimman osan Saaristokaupunkia ja laajan maaseutualueen.

Karttulan seurakunta liittyi Kallaveden seurakuntaan 1. tammikuuta 2011 ja Maaningan seurakunta liitettiin osaksi Kuopion Kallaveden seurakuntaa 1. tammikuuta 2015, samana päivänä voimaan tulleen kuntaliitoksen seurauksena.
Kallaveden seurakunta rohkaisee elämään ja kuolemaan Jumalaan luottaen.

Rauhalahdentie 21
70780 Kuopio