Kyrkostyrelsen Kyrkostyrelsen Kyrkostyrelsen Kyrkostyrelsen Kyrkostyrelsen Kyrkostyrelsen

Kyrkostyrelsen – en mångsidig sakkunnigorganisation

Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland är Finlands största andliga samfund med närmare 3,7 miljoner medlemmar. Kyrkan – med sina drygt 350 församlingar runt om i landet – är med i människornas vardag och fest.

Vid Kyrkostyrelsen främjar vi i enlighet med vår mission förverkligandet av tro, hopp och kärlek i kyrkan och det övriga samhället genom att sköta och utveckla kyrkans gemensamma förvaltning, ekonomi och verksamhet. Vår vision är att vara en modig förnyare och föregångare för kyrkans bästa.

Kyrkan deltar i den samhälleliga debatten och påverkansarbetet utifrån sin kristna värdegrund. Kyrkan deltar i samarbetsprojekt med organisationer och kommuner där man bland annat påverkar ställningen för dem som av olika orsaker befinner sig i en svår situation - och därmed också allas vår vardag. Vi är också en aktiv internationell aktör.

Vid Kyrkostyrelsen arbetar många yrkesgrupper och experter, allt från teologer till jurister och löneräknare till arkitekter. Vi erbjuder dig en arbetsmiljö med utmärkta möjligheter att utvecklas inom din bransch och där du kan uppleva att arbetet är betydelsefullt.

Vårt mål är att vara en jämlik och mångsidig arbetsplats inom den offentliga förvaltningen. Det är viktigt att vår multiprofessionella personal mår bra och upplever sitt arbete som betydelsefullt. Därför satsar vi på arbetshälsan hos de anställda. Vi erbjuder dig en bra företagshälsovård, personalförmåner via Epassi och flextid. Hos oss kan du utföra distans- och hybridarbete enligt överenskommelse. Vår arbetsplats har förbundit sig till gröna värderingar och har fått kyrkans miljödiplom.

Vårt aktivitetsbaserade kontor med trivsamma och ändamålsenliga lokaler ligger på ett utmärkt läge i Helsingfors. Utöver Helsingfors arbetar vi i Träskända, Seinäjoki och Uleåborg, var Kyrkans servicecentral ligger.

Som anställd vid Kyrkostyrelsen kan du vara med och bygga en kyrka som försvarar de svagaste i samhället och allas människovärde.

Lediga jobb Kyrkostyrelsen 2 Visa allt Visa allt
Snabblänkar

KirkkoRekry-tjänsten produceras av  FCG Digital Oy.

FCG Finnish Consulting Group Ab är en del av Kommunförbundskoncernen.