Kyrkan i Åbo och S:t Karins – modigt i Himmelens sak

Åbo och S:t Karins kyrkliga samfällighet har 430 anställda och är en trevlig gemenskap där vi bryr oss om varandra och sätter värde på varandras arbete. Våra värden är: helighet, mänsklighet, mod och pålitlighet. Vår personals välbefinnande på arbetsplatsen är en av tyngdpunkterna i vår strategi. Vi arbetar med omkring 140 000 Åbo- och S:t Karinsbor.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder våra anställda ett meningsfullt arbete i en trevlig arbetsmiljö och därtill bland annat en fungerande arbetshälsovård och goda personalförmåner. Till dem hör bland annat lunchförmån och en kombinerad förmån som gäller motion, kultur, välbefinnande och arbetsresor.

Vi uppmuntrar våra anställda att utbilda sig och utvecklas inom sina egna områden, och erbjuder möjligheter till detta. Beroende på arbetsuppgifterna erbjuder vi möjlighet till partiellt distansarbete.

Var är vi verksamma?

Den kyrkliga samfälligheten verkar inom två städers – Åbos och S:t Karins – områden och den består av nio finskspråkiga församlingar och en svenskspråkig församling:

Den kyrkliga samfälligheten har enheter för förvaltning och ekonomi, kommunikation, fastighets- och begravningsväsende, det gemensamma diakoni- och själavårdsarbetet, det gemensamma fostransarbetet och centralregistret. Här kan du läsa mer om de olika enheterna (på finska).

Läs mer om oss:

Lediga jobb Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä 5 Visa allt Visa allt
Snabblänkar
Kuntarekry - FCG Talent Kuntarekry - FCG Talent-logo

KirkkoRekry-tjänsten produceras av  FCG Digital Oy.

FCG Finnish Consulting Group Ab är en del av Kommunförbundskoncernen.