Vasa kyrkliga samfällighet

Evangelisk-lutherska församlingarna i Vasa

Den evangelisk-lutherska kyrkan är närvarande i Vasabornas vardag. Församlingarna ordnar varje vecka massor med verksamhet och tillsammans firar vi livets höjdpunkter.

Svårigheterna möter vi tillsammans – församlingarnas präster och diakoner samt familjerådgivningens yrkeskunniga personal och sjukhusprästerna erbjuder samtalsstöd till dem som behöver det.

Hurdana arbetsuppgifter har vi?

I våra församlingar arbetar präster, kantorer, diakoniarbetare, personal inom fostran och kontorsarbetare.

Vi behöver också personal till samfällighetens förvaltnings- och ekonomiavdelning, fastighetssidan och begravningsväsendet. Samfälligheten ansvarar även för familjerådgivningscentralen, sjukhussjälavården och invandrararbetet.

Bekanta dig med oss

Vasa kyrkliga samfällighet
Vasa svenska församling
Vaasan suomalainen seurakunta
Vähänkyrön seurakunta

Vad erbjuder vi?

Utöver givande arbetsuppgifter och en trevlig arbetsmiljö erbjuder vi fungerande arbetshälsovård och bra personalförmåner såsom lunchförmån, motions- och kultursedlar och förmånliga massörstjänster.

Vi uppmuntrar våra arbetstagare att utbilda sig och utvecklas inom sitt eget arbetsområde och erbjuder möjlighet till detta. Det finns också möjlighet till partiellt distansarbete.

Kyrkan i en lycklig och energisk stad!

Vasa har som mål att vara världens lyckligaste stad med världens lyckligaste invånare.

Nordens energihuvudstad Vasa är en unik kombination av modern internationalism, ung entusiasm, innovativt kunnande och lugn och ro. Kvarkens skärgård är Finlands enda naturarvsobjekt: havet är en del av vår vardag och vår källa till återhämtning.

Lediga jobb Vasa kyrkliga samfällighet 3 Visa allt Visa allt
Snabblänkar
Kuntarekry - FCG Talent Kuntarekry - FCG Talent-logo

KirkkoRekry-tjänsten produceras av  FCG Digital Oy.

FCG Finnish Consulting Group Ab är en del av Kommunförbundskoncernen.