Diakoni - Espoon seurakuntayhtymä

Leppävaaran seurakunnan diakonian virka vapautuu nykyisen työntekijän siirtyessä eläkkeelle.

Leppävaaran seurakunnassa on haettavana diakonian virka. Etsimme seurakuntaamme diakonia, jolla on osaamista vapaaehtoisuuden vahvistamisesta, diakoniaan liittyvän ryhmätoiminnan toteuttamisesta ja organisoinnista sekä diakonian esillä pitämisestä sosiaalisen median kanavissa. Kaipaamme työntekijää, joka on järjestelmällinen, oma-aloitteinen ja hyvät vuorovaikutustaidot omaava. Etsimämme työntekijä hallitsee tiimityötaidot ja kykenee kehittämään työtä strategiasta nou-sevien tavoitteiden mukaisesti. https://www.espoonseurakunnat.fi/info-ja-asiointi/tietoa-espoon-seurakunnista/strategia.

Arvostamme aidosti innostavaa ja motivoitunutta työotetta sekä diakoniakentän tuntemusta. Soveltuva työkokemus katsotaan eduksi. Tarjoamme mielenkiintoisen työnkuvan yhteisön rakentamisen ja vapaaehtoisuuden (Arkiystävätoiminta) vahvistamisen sekä monipuolisen (monikulttuurisen) asiakastyön parissa. Työtä ei tarvitse tehdä yksin. Hyvinä työtovereina on tekijöitä kaikilta työaloilta niin Leppävaarasta kuin muistakin Espoon seurakunnista, vapaaehtoisia unohtamatta.

Saat tehdä työtä etsien yhteistyön mahdollisuuksia alueen muiden toimijoiden, kuten kaupungin ja järjestöjen kanssa. Työhön kuuluu myös rippikoulutyötä sekä jumalanpalveluselämään osallistumista.

Viran pätevyysvaatimus on kirkon säädöskokoelman n:ro 162 mukainen (https://evl.fi/plus/wp-content/uploads/sites/3/2023/07/162-Kirkkohallituksen-paatos-diakonian-viran-haltijalta-ja-diakoniatyota.pdf). Virkaan valitun tulee olla konfirmoitu ev.-lut kirkon jäsen. Virkaan valittavalta vaaditaan erinomainen suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Tehtävään sisältyy 6kk koeaika. Tehtävään valitun tulee olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Eduksi katsotaan englannin kielen taito sekä muu kielitaito.

Tehtävässä noudatetaan kirkon virkaehtosopimusta. Tehtävän palkkaus on vaativuusryhmässä 503 ja peruspalkkana vähimmäispalkka (2885,11 euroa/kk). Työ sisältää ilta- ja viikonlopputöitä.

Hae tehtävään KirkkoRekry-järjestelmän kautta siten, että hakemuksesi liitteineen on perillä pe 27.9.2024 klo 15 päättyvään hakuaikaan mennessä. Haastattelu siihen kutsutuille järjestetään to 3.10.2024. Virka voidaan täyttää 1.11.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Tiedustelut: lähiesihenkilö Petri Lehtisalo (etunimi.sukunimi@evl.fi p. 040 546 5191).

Leppävaaran seurakunta kuuluu Espoon seurakuntayhtymään. Seurakunnassa on n. 23 300 jäsentä ja työyhteisöön kuuluu noin 50 työntekijää.

Veräjäkallionkatu 2
02650 Espoo

Muut tiedot

Muut tehtävään liittyvät tiedot

• Etätyö: Ei etätyömahdollisuutta
  • Hae työpaikkaa

Vi uppdaterar KirkkoRekry torsdag den 12 september kl. 7 - 11. Under den här tiden är arbetsplatsannonserna tillgängliga, men du kan inte logga in på din profil eller skicka ansökningar. Vi beklagar olägenheten!