Diakonian viranhaltija - Lahden seurakuntayhtymä

Tehtävässä toimitaan Lahden seurakuntayhtymän päihde- ja mielenterveystyön, tukiasuntotyön ja surutyön kentillä. Tehtäväkenttä on laaja, mutta suunnittelun avulla ihmisen kokoinen. Erityisinä painopistealueina ovat nuoret ja nuoret aikuiset.

Lahden seurakunnat hakee

Diakonian viranhaltijaa 1.1.2025 alkaen

Tule tekemään merkityksellistä ja kiinnostavaa työtä eri tavoin haastavissa elämäntilanteissa olevien lahtelaisten parissa.

Haemme työntekijää, joka on valmis haastavaan työhön. Tukena hänellä on moniammatillinen tiimi diakonian- ja sairaalasielunhoidon yksikössä.

Haluathan kehittää työtä ja siedät työn moninaisuutta. Arvostamme kykyä tehdä työtä eri verkostotoimijoiden kanssa ja olethan työotteessasi aloitteellinen ja vuorovaikutustaitoinen. Työ on ajoittain projektiluontoista.

Tulet työyhteisöön, jossa työntekijän työhyvinvoinnista huolehditaan hyvällä perehdytyksellä, kattavalla työterveyshuollolla, lounas-, liikunta-, kulttuuri- ja hyvinvointiedulla ja säännöllisellä koulutuksella. Hyvä työilmapiiri ja yhdessä tekeminen ovat osa toimintakulttuuriamme.

Diakonian viranhaltijan virkaan valittavalta henkilöltä edellytämme Kirkkohallituksen päätöksen nro 162 mukaista diakonian viranhaltijalta ja diakoniatyötä pääasiallisena tehtävänään tekevältä viranhaltijalta vaadittavaa tutkintoa.

Viran palkkaus määräytyy kirkon virka- ja työehtosopimuksen vaativuusryhmän
503 mukaan (2.885,11 €/kk). Lisäksi maksetaan harkinnanvaraista euromääräistä kokemuslisää aikaisemman työkokemuksen perusteella (enintään 377,00 €/kk). Diakonian virassa noudatetaan hengellisen työn työajatonta työtä koskevia määräyksiä.

Virka tulee ottaa vastaan 1.1.2025 tai sopimuksen mukaan. Viran täytössä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa. Virkaan valittavan tulee olla evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Ennen viran vastaanottamista valitun on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan sekä rikosrekisteriote.

Hakijan tulee varautua haastatteluun ma 18.11.2024.

Hae virkaa pe 8.11.2024 klo 12 mennessä täyttämällä hakemus sähköisesti
osoitteessa https://kirkkorekry.fi.

Hakuilmoitus on julkaistu yleisessä tietoverkossa Lahden seurakuntien verkkosivuilla 22.10.-8.11.2024.

Diakonian ja sairaalasielunhoidon johtaja Riku Suokas, riku.suokas@evl.fi, puh. 044 719 1260

Lahti on hyvien kulkuyhteyksien päässä lähellä pääkaupunkia sijaitseva kaupunki, joka tunnetaan Salpausselän harjustaan sekä vireästä urheilu- ja kulttuurielämästä. Lahden seurakuntayhtymä koostuu viidestä seurakunnasta ja jäsenmäärä on 74 500. Työntekijöitä on 300 ja kesäisin lisäksi noin 100 kausityöntekijää. Talous on tasapainossa ja aktiivisella hallinto- ja toimintarakenteen kehittämisellä turvataan tulevaisuuden toimintaedellytyksiä.

Vapaudenkatu 6
15110 Lahti