Diakonian virka - Joensuun Ev. -Lut Seurakuntayhtymä

Rantakylän seurakunnassa on haettavana diakonian virka

Rantakylän seurakunnassa on kolme diakonian virkaa, joiden keskinäinen työnjako sovitaan diakoniatiimissä. Avoinna olevan viran tehtäviin kuuluu nykyisen työnjaon mukaan yleisen diakonian lisäksi kehitysvammaistyö, vapaaehtoistyön koordinointi ja perhetyön yhteyshenkilönä toimiminen.

Tarjoamme sinulle monipuolisen työtehtävän, jossa pääset hyödyntämään kykyjäsi laaja-alaisesti ja kehittymään ammatillisesti. Haemme oma-aloitteista, ammatillisen ja itsenäisen työotteen omaavaa työntekijää, jolla on hyvät tiimi- ja kommunikointitaidot. Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää kykyä toimia seurakuntien, kaupungin ja järjestöjen verkostoissa.

Viran kelpoisuusehto on kirkkohallituksen päätöksen (nro 162) mukainen ammattikorkeakoulututkinto tai kirkkohallituksen/piispainkokouksen aikaisempien päätösten mukainen diakonian virkaan kelpuuttava tutkinto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Valittavan tulee olla konfirmoitu evankelis-luterilaisen kirkon jäsen ja hänen tulee toimittaa kahden (2) kuukauden kuluessa valinnasta hyväksytty lääkärintodistus terveydentilastaan. Valinta on ehdollinen, kunnes selvitys on esitetty.

Peruspalkka on 2 800,03 euroa (vaativuusryhmä 502). Lisäksi on mahdollista saada kokemuslisää ja asetettujen tavoitteiden täytyttyä suorituslisää. Työaika määräytyy hengellisen työn viranhaltijoiden moduulityöajan mukaan. Tehtävään kuuluu ajoittain ilta-, viikonloppu- ja rippikoulutyötä.

Virkapaikka on Rantakylän kirkko.

Virka täytetään 1.1.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan kuuden kuukauden koeajalla.

Hae virkaa täyttämällä sähköinen hakemus osoitteessa kirkkorekry.fi viimeistään 22.10.2024 klo 15.45. Haastattelut pidetään 30.-31.10.2024. Rekrytointi on anonyymi.

Lisätietoja antavat:
diakoniaviranhaltija Auli Pehkonen, auli.pehkonen@evl.fi, 050 3386 066
kirkkoherra Ari Autio (16.10. alkaen), ari.autio@evl.fi, 050 3855 144

Auli Pehkonen, auli.pehkonen@evl.fi, 050 3386 066
Ari Autio (16.10., alkaen), ari.autio@evl.fi, 050 3855 144

Joensuun evankelis-luterilainen seurakuntayhtymä on kuuden seurakunnan muodostama kokonaisuus, jossa on noin 49 000 jäsentä ja 170 työntekijää. Seurakuntayhtymään kuuluvat Enon, Joensuun, Pielisensuun, Pyhäselän, Rantakylän ja Vaara-Karjalan seurakunnat.

Rantakylänkatu 2
80160 Joensuu