Diakonian virka - Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta

Tule kanssamme toteuttamaan ja kehittämään kirkon diakoniatyötä innostuneeseen joukkoomme! Meillä on vapautumassa upeassa saaristokunnassa Puumalassa diakonian virka nykyisen työntekijän siirtyessä ansaitulle eläkkeelle.

Etsimme diakoniatiimiimme innostunutta ja motivoitunutta tekijää 1.4.2025 lukien. Olisitko sinä tiimimme uusi jäsen? Tiimissä kanssasi työskentelee 10 diakonian viranhaltijaa. Diakoniaa johtaa diakonian ja erityistyöalojen johtaja ja esihenkilönäsi toimii johtava diakoniatyöntekijä.

Diakoniatyössä kohtaat ja tuet erilaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä, perheitä sekä yhteisöjen jäseniä. Viran tehtäviin kuuluvat monipuoliset diakonian tehtävät, kuten yleinen diakoniatyö, avustus- ja vastaanottotyö, kotikäynnit, ryhmien ohjaaminen sekä leiri- ja retkityö. Teet asiantuntijana työtä omalla toiminta-alueellasi suunnitellen, organisoiden ja kehittäen käytännön työtä yhdessä muiden toimijoiden kanssa. Työskentelyalueesi on pääasiassa Puumalan alueseurakunta.

Odotamme, että sinulla on hyvät vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot ja omaat joustavuutta sekä hyvät organisointi- ja it-taidot. Arvostamme eteenpäin katsovaa ja kehittävää työotetta sekä valmiuksia vapaaehtoisten kanssa toimimiseen. Koska seurakuntamme toiminta-alue on laaja, viran hoitaminen edellyttää sinulta oman auton käyttöä.

Viranhaltijalta vaadimme kirkkohallituksen päätöksen kirkon säädöskokoelma nro 162 (https://evl.fi/plus/wp-content/uploads/sites/3/2023/07/162-Kirkkohallituksen-paatos-diakonian-viran-haltijalta-ja-diakoniatyota.pdf) 2 §:n tai 3 §:n mukaisen tutkinnon ja opinnot. Kirkkohallituksen tai piispainkokouksen aikaisempien tutkintopäätösten mukaiset tutkinnot huomioidaan siten kuin säädöskokoelman nrolla 162 julkaistun kirkkohallituksen päätöksen 6 §:n 3 momentissa sanotaan. Edellytämme, että olet evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito.

Maksamme viran hoitamisesta vaativuusryhmän 503 mukaista kuukausipalkkaa, peruspalkka 2.885 euroa. Lisäksi voimme maksaa aiempaan työkokemukseesi perustuvaa kokemuslisää kokemusvuosien mukaan 103-377 euroa.

Toivomme sinun voivan aloittaa 1.4.2025. Ennen viran vastaanottamista edellytämme selvitystä terveydentilastasi. Viran täytössä noudatamme kuuden kuukauden koeaikaa.

Kuulostiko tämä sinun työpaikaltasi? Toivomme kuulevamme sinusta pian, joten hae elämäsi työpaikkaan KirkkoRekry-palvelussa 16.10.2024 klo 16.00 mennessä ja liitä hakemukseesi selvitys kelpoisuudestasi diakonian virkaan. Pyydämme hakijoita varautumaan 28.10.2024 pidettävään haastatteluun, johon kutsumme puhelimitse. Kirkkoneuvosto valitsee virkaan valittavan henkilön kokouksessaan 19.11.2024.

Hyppää mukaan nykyisen viranhaltijamme matkaan diakonian viranhaltijana ja tutustu meihin lisää: https://bit.ly/Sonjanuratarina

Heräsikö kysyttävää? Kysymyksiisi vastaa mielellään johtava diakoniatyöntekijä Anne Pöyry, puh. 0400 143 419 tai anne.poyry@evl.fi tai diakonian ja erityistyöalojen johtaja Lassi Suihkonen, puh. 0400 143 263 tai lassi.suihkonen@evl.fi.

Tervetuloa elämäsi työpaikkaan! Seurakunnassamme on lähes 40 000 jäsentä ja vakituisia työntekijöitä yli 100. Meillä työskentelee kaiken ikäisiä eri alojen ammattilaisia monipuolisissa tehtävissä niin hengellisessä työssä, hautausmaatyössä, kiinteistötyössä kuin toimistotyössä. Haluamme olla rohkea edelläkävijä ja kannustamme henkilöstöä työn ja toimintatapojen kehittämiseen.

Olemme vakaa ja luotettava työnantaja, joka tarjoaa sinulle mielenkiintoisen ja merkityksellisen työn osana mukavaa ja kannustavaa työyhteisöä. Meillä saat kattavan perehdytyksen ja lakisääteistä laajemman työterveyshuollon. Lisäksi tarjoamme monipuolisia etuja, kuten polkupyöräedun, lounasedun, liikunta- ja kulttuuriedun sekä hierontaedun (300 €/vuosi). Hyvinvointiasi tukee myös Cuckoo-hyvinvointisovellus. Pidämme huolta työntekijöidemme ammatillisesta kehittymisestä tarjoamalla henkilöstölle suunnitelmallisesti koulutusta ja kehittymismahdollisuuksia.

Saimaan kaunis Mikkeli, Etelä-Savon maakuntakeskus tarjoaa upeat maisemat ja monipuoliset luontokohteet aivan käden ulottuvilla. Kaupunki sijaitsee hyvien liikenneyhteyksien varrella, vain parin tunnin ajomatkan päässä pääkaupunkiseudulta ja muista keskuskaupungeista. Mikkelissä asuminen ja työmatkaliikenne ovat vaivattomia, mikä jättää enemmän aikaa luonnosta nauttimiseen, ystävien tapaamiseen ja harrastuksiin. Mikkeli on viihtyisä ja mukava paikka asua, jossa arki sujuu leppoisasti.

Savilahdenkatu 20
50100 Mikkeli