Tule diakoniatyöntekijäksi Kuusankosken seurakuntaan! Tarjoamme mielenkiintoisen työn sekä mahdollisuuden kehittyä ja oppia uutta.

DIAKONIATYÖNTEKIJÄ

Kuusankosken seurakunnassa on haettavana diakoniatyöntekijän vakituinen virka 1.12.2024 alkaen.

Kuusankosken seurakunta on yksi Kouvolan seurakuntayhtymän viidestä paikallisseurakunnasta. Kuusankosken seurakunnassa diakoniatiimiin kuuluu johtava diakoniatyöntekijä, 3 diakoniatyöntekijää ja diakoniapappi.

Viran painopisteenä on mielenterveystyö. Tehtäviin kuuluvat laaja-alaisesti diakonian eri tehtävät mm. yhteisölliset ruokailut, avustustoiminta, yhteisvastuukeräys ja kotikäyntityö. Työalueeseen kuuluu Kuusankosken lisäksi Jaalan kappeliseurakunta.

Odotamme hakijalta ammatillista ja oma-aloitteista työotetta sekä hyviä tiimi- ja vuorovaikutustaitoja, kykyä itsenäiseen työskentelyyn sekä valmiutta toimia yhteistyössä erilaisissa verkostoissa. Arvostamme halua kehittää ja tehdä diakoniatyötä muuttuvassa tehtäväkentässä ja ympäristössä. Työssä pääset hyödyntämään myös sosiaalisen median osaamistasi.

Virkaan valittavalta edellytetään kirkkohallituksen päätöksen (nro 162) mukaista diakonian viran kelpoisuutta. Virkaan valittavan on oltava Suomen evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Ennen viran vastaanottamista valitun tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan sekä rikosrekisterilain 6 § 2 mom. mukainen rikosrekisteriote. Virka tulee ottaa vastaan 1.12.2024 tai sopimuksen mukaan, ja siinä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa. Viran hoitaminen edellyttää autonkäyttömahdollisuutta sekä valmiutta ilta-, viikonloppu- ja leirityöhön.

Viran palkkaus määräytyy kirkon virka- ja työehtosopimuksen vaativuusryhmän 502 (2 743,31 €) mukaan. Lisäksi maksamme erityistä osaa 123 €/kk. Lisäksi voidaan maksaa henkilökohtaista kokemukseen perustavaa palkanlisää. Käytössämme on myös suorituslisäjärjestelmä. Henkilöstöetuina tarjoamme kattavan työterveyshuollon sekä virkistys-, lounas- ja polkupyöräedun.
Työnantaja suhtautuu myönteisesti työntekijöiden ammatillista kehittymistä tukevaan koulutukseen.Tehtävässä on osittainen etätyömahdollisuus. Työpiste sijaitsee Kuusankosken seurakuntakeskuksessa.

Hakemukset tulee toimittaa KirkkoRekry -järjestelmän kautta 18.10.2024 klo 23.59 mennessä.

Haastattelut pidetään ke 30.10.2024 klo 10 alkaen Kuusankosken seurakuntakeskuksessa (Maunukselantie 3, Kuusankoski) . Seurakuntaneuvosto päättää diakoniatyöntekijän valinnasta kokouksessaan 7.11.2024.

Lisätietoja:
vs. johtava diakoniatyöntekijä Maria Korpi, p. 040 5182650

vs. johtava diakoniatyöntekijä Maria Korpi,

p. 040 5182650, maria.korpi@evl.fi

Kouvolan seurakuntayhtymä muodostuu viidestä seurakunnasta ja yhdestä kappeliseurakunnasta, yhteisistä työmuodoista ja hallinnosta. Seurakuntien väkiluku on noin 56 000. Yhtymän ympärivuotisen henkilöstön määrä on noin 220. Kuusankosken seurakuntaan kuuluu myös Jaalan kappeliseurakunta. Kuusankosken seurakunnan diakoniatiimiin kuuluu johtava diakoniatyöntekijä, 3 diakoniatyöntekijää ja diakoniapappi.

Maunukselantie 3
45700 Kuusankoski