Visa mer

Vanda svenska församling söker en församlingspastor med inriktning på ungdomsarbete i förordnande som gäller tills vidare.
Till ungdomspastorn hör 75 % ungdomsarbete och 25 % allmänt församlingsarbete (förrättningar och gudstjänster). Ungdomspastorn planerar och verkställer konfirmandundervisningen, hjälpledarutbildningen och ungdomssamlingarna tillsammans med andra anställda i församlingen. Ungdomspastorn leder ungdomarnas påverkansgrupp. Till tjänsten hör även att upprätthålla kontakt till skolorna och gymnasiet Vanda genom att erbjuda morgonsamlingar, närvaroverksamhet, lektioner, samt att finnas till förfogande i skolornas krisgrupper.

Tjänsten är en ordinarie församlingspastorstjänst i kravgrupp 601. Grundlön 3524,19€ + erfarenhetstillägg. Tjänstestället är Dickursby kyrka, Stationsvägen 12, Vanda. Språkkraven är utmärkta kunskaper i svenska och god förmåga att använda finska i tal och skrift. Prövotiden är 6 månader. Förordnandet inleds 1.11.2024 eller enligt överenskommelse. Församlingen utför intervjuer 2-3.10.2024.

Information om tjänsten: kyrkoherden Kristian Willis, kristian.willis@evl.fi, 050 466 1183

Intresseanmälan bör vara domkapitlet tillhanda senast 1.10.2024 kl. 12. Intresseanmälan lämnas in i första hand elektroniskt (pdf) per epost på: borga.domkapitel@evl.fi med kopia till linus.strahlman@evl.fi

Församlingspastorstjänster tillsätts inte genom offentligt ansökningsförfarande. Intresserade präster kan lämna in en så kallad intresseanmälan. Domkapitlet begär församlingen om ett utlåtande om dem som anmält intresse. Domkapitlet fattar sedan beslut om förordnande med församlingsrådets utlåtande som grund. Det finns ingen rätt att begära om omprövning på församlingens utlåtande eller domkapitlets beslut. Tilläggsupplysningar om processen eller domkapitlets beslut: notarie Linus Stråhlman, 040 142 5211.

kyrkoherden Kristian Willis, kristian.willis@evl.fi, 050 466 1183

Lär dig mer om oss