Hyvinkään seurakunnan V seurakuntapastori (rippikoulutyö) - Espoon hiippakunnan tuomiokapituli

Hyvinkään seurakunnassa on vapautunut V seurakuntapastorin virka (rippikoulutyö).

Viranhoitomääräyksen virkaan antaa Espoon hiippakunnan tuomiokapituli. Viranhoitomääräys on toistaiseksi voimassa oleva. Virkaa täyttäessämme huomioidaan pappisvihkimyksen saaneet henkilöt.

Rippikoulutyöstä Hyvinkään seurakunnassa vastaa moniammatillinen tiimi. Rippikoulun kävijöiden ikäluokka on 360-400 (kirkkoon kuuluvien määrä) ja vuositasolla seurakunnassamme on 18 rippikoululeiriä. Meillä rippikoulutyön papin virassa vastaat osaltasi rippikoulujen kokonaisvaltaisesta organisoinnista mm. tilojen varauksista, rippikoulujen ilmoittautumisista ja yhteydenpidosta rippikouluikäluokkaan. Toimit osana moniammatillista tiimiä, jossa kehitetään tulevaisuuden rippikoulua muuttuvien toimintaympäristön haasteiden mukaisesti. Vastaat rippikoulutyön osaamisen ylläpitämisestä seurakunnassa ja tunnistat paikkoja, joissa on hyvä etsiä uusia toimintatapoja. Vastaat kesätyöntekijöiden rekrytoinnista ja toimit heidän esihenkilönään. Tehtävänkuvaan kuuluu yleiseen seurakuntatyöhön osallistuminen jumalanpalvelusten ja toimitusten osalta sekä rippikoulutyö.

Tehtävässä edellytetään:
Kokemusta rippikoulutyöstä ja ymmärrystä rippikoulun muuttuvasta toimintaympäristöstä. Kokemusta kasvatukseen liittyvien kokonaisuuksien kehittämisestä ja verkostoitumisesta. Vuorovaikutustaitoja ja kykyä viestiä rippikouluikäisille sosiaalisissa medioissa.

Odotamme sinulta valmiutta toimia moniammatillisissa tiimeissä ja kykyä toimia esihenkilönä kesätyöntekijöille. Arvostamme aiempaa kokemusta papin työstä ja Polku toimintamallin ymmärrystä osana rippikoulua sekä pedagogista valmiutta kehittää
rippikoulua.

Virkaan ilmoittautuvan tulee olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Viran hoitaminen edellyttää auton käyttöä.

Palkkaus on Kirkon virka- ja työehtosopimuksen vaativuusryhmän 601 mukainen (3153,95 €) lisättynä vaativuusosalla 321,61 € (yhteensä 3475,56 €) ja lisäksi maksetaan vuosisidonnainen palkanosa, joka perustuu työkokemukseen.

Ilmoittautumisaika virkaan päättyy 29.9.2024 klo 15.00. Tehtävään ilmoittaudutaan sähköisellä lomakkeella KirkkoRekry järjestelmän kautta. Ilmoittautumiseen liitetään nimikirjaote seurakuntapastorin virkaa varten.

Virkaan valitun tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus ja rikosrekisterilain 6 § 2 momentissa tarkoitettu rikostaustaote. Virkasuhteeseen otettaessa voidaan määrätä evankelis-luterilaisen kirkon viranhaltijasta annetun lain 2:14 §:n mukainen kuuden kuukauden koeaika.

Ilmoittautuneiden tulee varautua mahdollisiin haastatteluihin Hyvinkäällä 10.10. klo 13 alkaen. Rekrytointiprosessissa käytetään mahdollisesti henkilöarviointia, joka tarvittaessa tehdään viikolla 42.

• Espoon hiippakunnan tuomiokapituli
  • KokoaikatyöTyöpaikkaVakinainenVirkasuhde
  • 1.12.2024 tai sopimuksen mukaan
  • Kirkon virka- ja työehtosopimuksen vaativuusryhmän 601 mukainen (3153,95 €) lisättynä vaativuusosalla 321,61 € (yhteensä 3475,56 €) ja lisäksi maksetaan vuosisidonnainen palkanosa, joka perustuu työkokemukseen.
  • Sopimusala: KirVESTES
  • 2.9.2024 13:50 - 29.9.2024 15:00
  • SeurakuntaUusimaaHyvinkääHengellinen työSeurakuntapapit

Johtava kappalainen Paula Kallio p. 040-7268788
Kirkkoherra Hanna-Leena Kevätsalo-Vuorio 040-8214527
Espoon hiippakunnan tuomiokapitulin notaari Pilvi Keravuori, 050-462 8616

HYVINKÄÄN SEURAKUNTA
Hyvinkään seurakunta on itsenäinen kaupunkiseurakunta Keski-Uudellamaalla. Meillä on noin 30 000 jäsentä ja yli 100 työntekijää. Toimimme toimintalinjauksemme mukaisesti hyvällä sanomalla hyvinkääläisten hyväksi. Työpaikkana olemme nykyaikainen, rohkeasti eteenpäin katsova ja jatkuvasti kehittyvä yhteisö. Panostamme henkilöstön hyvinvoinnin edistämiseen, osaamisen kehittämiseen ja yhteisöllisyyden vahvistamiseen. Henkilöstöetuina tarjoamme kattavat työterveyshuollon palvelut, liikunta- ja kulttuuriedut (Smartum) sekä mahdollisuudet lisä- ja täydennyskoulutuksiin. Työalamme ovat moniammatillisia ja monissa verkostoissa vaikuttavia. Teemme tiivistä yhteistyötä mm. Hyvinkään kaupungin sekä muiden toimijoiden kanssa.

Hämeenkatu 16
05801 Hyvinkää

Vi uppdaterar KirkkoRekry torsdag den 12 september kl. 7 - 11. Under den här tiden är arbetsplatsannonserna tillgängliga, men du kan inte logga in på din profil eller skicka ansökningar. Vi beklagar olägenheten!