Kanttori - Tuusulan seurakunta

Tule kanttoriksi Tuusulan seurakuntaan!

Tule kanttoriksi Tuusulan seurakuntaan! Meillä on avoinna ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävä kanttorin virka (taso B).
Tuusulan seurakunnassa on yhteensä viisi kanttorinvirkaa. Kanttorien esihenkilönä toimii musiikin työalavastaava. Seurakunnassa on neljä jumalanpalveluspaikkaa, ja kaikki kanttorit työskentelevät koko seurakunnan alueella. Kanttoritiimin jäsenenä pääset mukaan moniin yhteisiin musiikkiprojekteihin, joihin voit tuoda oman osaamisesi.
Viran erityiset vastuualueet ovat musiikkityö Jokelan alueella sekä lasten ja nuorten parissa. Jokelassa seurakunnan toimitilana on Kotikirkko, jonka soittimena on flyygeli. Nuorten parissa musisointiin kuuluu iltakirkkoja ja rippikoulutyötä. Aikuisten gospelryhmä odottaa innokasta johtajaa ja toiminnan kehittäjää. Virkaan kuuluu myös kaksi ikäihmisten avointa lauluryhmää, jotka harjoittelevat vuoroviikoin Jokelassa ja Hyrylässä. Viran toimenkuva tarkentuu kanttoreitten yhteisessä työnjaossa, jota tarkastellaan vuosittain.
Edellytämme virkaan valittavalta hyviä kirkkomuusikon perustaitoja sekä valmiuksia tai halua kouluttautua rytmimusiikin ja kuorotyön alueilla. Yhteistyökyky ja organisointitaidot sekä kyky sopeutua muuttuvaan toimintakenttään ovat tärkeitä ominaisuuksia. Omaa autoa tarvitaan viranhoidossa.
Kelpoisuusvaatimuksena on Kirkon säädöskokoelma nro 163 mukainen korkeakoulututkinto. Virkaan valitun tulee olla Suomen evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Kielitaitoa koskevat kelpoisuusvaatimukset ovat suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Ennen viran vastaanottamista on esitettävä rikosrekisterilain 6 § 2 momentin mukainen rikosrekisteriote. Lisäksi on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilasta koeajan (6 kk) aikana.
Palkkaus on kirkon yleisen palkkausjärjestelmän vaativuusryhmän 601 mukainen (peruspalkka 3568,48/kk. Lisäksi maksetaan kokemuksen perusteella määräytyvää kokemuslisää, ja viranhaltija voi saada henkilökohtaista suorituslisää. Tuusulan seurakunnan henkilöstöllä on käytössään laadukas työterveyshuolto, lounasetu sekä liikunta-, kulttuuri- ja hyvinvointietu.
Virkaa haetaan täyttämällä sähköinen hakulomake KirkkoRekry-palvelussa 7.11. klo 12 mennessä. Haastattelut ja musiikkinäytteet tapahtuvat Tuusulan kirkossa 14.11. klo 15 alkaen. Kanttorin valinnan tekee Tuusulan seurakunnan kirkkoneuvosto 17.12.2024. Virka täytetään 1.4.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Lisätietoja antavat musiikin työalavastaava Antti Vilkko, p. 040 725 6880 ja vt. kirkkoherra Janne Keränen, p. 040 646 4054 tai etunimi.sukunimi@evl.fi.

Tuusula on alueellisesti laaja, kasvava kunta ja vanha kulttuuripitäjä Uudellamaalla pääkaupunkiseudun tuntumassa.
Tuusulan seurakunta on lämminhenkinen työyhteisö, meillä on noin 80 työntekijää ja pitkiä työsuhteita. Seurakunta on jaettu kolmeen toiminnalliseen alueeseen, jotka ovat Jokela, Kellokoski ja Etelä-Tuusula.
Olet tervetullut työtoveriksemme, otamme sinut täällä avoimesti ja mutkattomasti vastaan. Saat meillä hyvän perehdytyksen tehtäviisi.

Rykmentintie 34
04300 Tuusula