Lohjan seurakunnan III kappalainen (johtava kappalainen) - Espoon hiippakunnan tuomiokapituli

Espoon hiippakunnan tuomiokapituli julistaa haettavaksi
Lohjan seurakunnan III kappalaisen (johtava kappalainen) viran

Lohjan 700-vuotias seurakunta toimii ja elää siellä missä lohjalaisetkin, luonnoltaan ja kulttuuriltaan rikkaan järvikaupungin jokaisessa kolkassa. Olemme 30 000 seurakuntalaisen, satojen vapaaehtoisten, aktiivisten luottamushenkilöiden, 120 työntekijän, kuuden alueseurakunnan, seitsemän kirkon, kahden kotimaisen kielen ja suojellun luonnon seurakunta. Hengellinen elämä on Lohjalla monimuotoista ja läpileikkaavaa - messupöytä katetaan sunnuntaisin joka puolella Lohjaa. Perinteiden rinnalla kehitämme toimintaamme ja etsimme uusia toimintatapoja. Viimeisimpänä esimerkkinä tästä Lohjan keskustan uusi Katupappila ja strategiset panostukset viestintään ja kasvatukseen. Tervetuloa Lohjalle, sopivan kokoiseen seurakuntaan!

Kappalaisen virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon suorittanut pappi. Lisäksi edellytetään johtamiskoulutusta tai sitoutumista sellaiseen osallistumiseen.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Arvostamme molempien kotimaisten kielten hallintaa kaksikielisessä toimintaympäristössä.

Seurakunta pitää tärkeinä seuraavia kriteerejä virkaa täytettäessä:
III kappalaisen virka on johtavan kappalaisen tehtävä. Johtava kappalainen
- toimii papiston esihenkilönä ja kirkkoherran I sijaisena
- vastaa jumalanpalveluselämän sisällöllisestä kehittämisestä ja operatiivisesta johtamisesta
- on seurakunnan johtoryhmän jäsen ja osallistuu tarvittaessa kirkkoneuvoston kokouksiin
(toimii tarvittaessa myös sihteerinä)
- omaa erinomaiset vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot
- on empaattinen ja innostava ihmisten johtaja, jolla on kokemusta työhyvinvoinnin parantamisesta
- kykenee uudistamaan ja kehittämään seurakuntaelämää strategian suuntaisesti

Hyvä työilmapiiri, yhdessä tekeminen ja osaamisen jatkuva kehittäminen on meille tärkeää. Haluamme tukea jokaista työyhteisön jäsentä onnistumaan tehtävässään muun muassa huolehtimalla hyvästä perehdytyksestä. Henkilöstön käytössä on kattavat työterveyshuollon palvelut sekä lounas-, liikunta- ja kulttuurietu (Epassi).

Hakuaika virkaan päättyy 28.10.2024 klo 15.00. Tehtävään haetaan sähköisellä lomakkeella KirkkoRekry-järjestelmän kautta. Toissijaisesti hakemuksen voi toimittaa osoitteeseen: Espoon hiippakunnan tuomiokapituli, Kirkkokatu 10, 02770 Espoo tai sähköposti: espoo.tuomiokapituli@evl.fi.

Hakemukseen liitetään nimikirjaote kappalaisen viran hakua varten.

Virkaan valitun tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus. Virkasuhteeseen otettaessa voidaan määrätä evankelis-luterilaisen kirkon viranhaltijasta annetun lain 2:14 §:n mukainen kuuden kuukauden koeaika.

Viranhakijoita pyydetään varautumaan haastatteluun 18.-19.11.2024 ja soveltuvuusarviointiin.

• Espoon hiippakunnan tuomiokapituli
  • KokoaikatyöTyöpaikkaVakinainenVirkasuhde
  • 1.4.2025 tai sopimuksen mukaan
  • Viran vaativuusryhmäsijoitus on 603 (peruspalkka 4286,78 €/kk). Lisäksi maksetaan työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää enintään 560,50 €/kk.
  • Sopimusala: KirVESTES
  • 27.9.2024 10:55 - 28.10.2024 15:00
  • SeurakuntaUusimaaLohjaHengellinen työSeurakuntapapit

kirkkoherra Juhani Korte, 040 7535 202, juhani.korte@evl.fi
notaari Pilvi Keravuori, 050 4628 616, pilvi.keravuori@evl.fi

LOHJAN SEURAKUNTA
Lohjan seuraunta on pääkaupunkiseudun läheisyydessä sijaitseva keskisuuri seurakunta ja työantaja. Toimimme kuudessa alueseurakunnassa 1100 neliökilometrin alueella. Seitsemässä kirkossa vietämme säännöllisesti messuja, puhumme kahta kotimaista kieltä ja olemme taatusti omanlaisia. Tervetuloa osaksi johtavaa tiimiä.

Laurinkatu 40
08100 Lohja