Määräaikainen seurakuntapastori, Pietarsaaren suomalainen seurakunta - Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli

Pietarsaaren suomalaisessa seurakunnassa on avoinna seurakuntapastorin viransijaisuus 1.11.2024-31.7.2025.

Viransijaisuuden hoitaminen edellyttää kiinnostusta perusseurakuntatyöhön ja hyviä yhteistyötaitoja sekä valmiutta kohdata ihmisiä kaksikielisessä ympäristössä. Työnkuvaan kuuluvat jumalanpalvelukset, kirkolliset toimitukset, osallistuminen rippikoulutyöhön ja muuhun seurakunnan toimintaan. Meillä on seurakunnassa avara ja joustava ilmapiiri, lupaamme vaihtelevaa työtä kohtuullisella työmäärällä.

Vs. seurakuntapastorilta edellytetään suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Viransijaisuuteen valittavan on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan ennen viran vastaanottamista. Seurakuntapastorilta vaaditaan rikosrekisterilain 6. pykälän 2. momentin tarkoittama rikosrekisteriote.

Seurakuntapastorin palkka on vaativuusryhmän 601 mukainen (3 673,81€/kk).

Hakemukset lähetetään 24.9.2024 klo 15:00 mennessä Lapuan hiippakunnan tuomiokapituliin KirkkoRekry-palvelun kautta (https://kirkkorekry.fi/). Papiksi vihityt liittävät hakemukseen otteen nimikirjasta. Hakijoita pyydetään varautumaan seurakunnan haastatteluun Pietarsaaressa 30.9. tai 1.10. Pappisvihkimystä hakevia, joita ei vielä ole haastateltu Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulissa, pyydetään lisäksi varautumaan mahdolliseen haastatteluun tuomiokapitulissa Seinäjoella 7.10.2024.

Lisätietoja antaa kirkkoherra Lotta Endtbacka, puh. 040 310 0431.

Kirkkoherra Lotta Endtbacka, puh. 040 310 0431

Pietarsaaren suomalainen seurakunta

Pietarsaaren suomalaisessa seurakunnassa on n. 4300 seurakuntalaista ja 9 työntekijää. Seurakunta toimii Pietarsaaren kaupungin ja Pedersören kunnan alueella. Seurakunta on yksi kolmesta seurakunnasta Pietarsaarenseudun seurakuntayhtymässä. Seurakunnan strategian "Ovet auki elämään" mukaisesti toiminta-alueellamme asuva ihminen on tärkeä, toimimme osallisuuden ja yhteisöllisyyden lisäämiseksi alueella ja erityisesti suomenkielisten keskuudessa. Seurakunnallemme on tyypillistä kokeilevuus ja innostuminen pienen seurakunnan mittakaavassa. Meille on yhteisönä tärkeää, että kynnys seurakunnan toiminnassa on matala ja kaikki kokevat itsensä tervetulleeksi.

Ebba Brahen puistikko 2
68600 Pietarsaari

Vi uppdaterar KirkkoRekry torsdag den 12 september kl. 7 - 11. Under den här tiden är arbetsplatsannonserna tillgängliga, men du kan inte logga in på din profil eller skicka ansökningar. Vi beklagar olägenheten!