Nuorisotyönohjaaja - Espoon seurakuntayhtymä

Hei sinä nuorisotyön ammattilainen!

Tule nuorisotyönohjaajan sijaiseksi Espoonlahden seurakuntaan.
Espoonlahti on kotiseurakunta lähes 30 000 ihmiselle.

Seurakunnassamme eletään pääkaupunkiseudun sykkeessä ja meitä eri alojen ammattilaisia on täällä töissä n. 60.

Etsitkö sinä unelmiesi työpaikkaa tai vaikka irtiottoa omasta arjestasi?
Meillä vapautuu pian nuorisotyönohjaajan perhevapaan sijaisuus kouluikäisten lasten työssä. Sijaisuus on alkuun 6.1.-31.8.2025, mutta todennäköisesti se jatkuu pidempään. Me etsimme sinua, kirkon kasvatuksen ammattilaista, jolla on halu tehdä töitä lasten ja nuorten parissa.

Pääasiallisiin tehtäviisi kuuluvat kouluikäisten kerho-, retki- ja leiritoiminnan mahdollistaminen, koulukummin tehtävät omilla kummikouluilla, ryhmänohjaajakoulutus sekä rippikoulu.

Työtä et tee kuitenkaan yksin, vaan saat itsellesi työparin sekä koko tiimin tueksesi. Nuorisotyönohjaajia seurakunnassamme on kuusi. Lisäksi nuorisotyön tiimiin kuuluu kolme pappia. Esihenkilöksesi saat johtavan nuorisotyönohjaajan. Nuorisotyön tiimi on osa suurempaa kasvatuksen työalaa. Meillä säännöllisiä iltatöitä ei tule yli kahta iltaa viikossa ja huolehdimme siitä, että työssä on riittävä palautumisaika työpäivinä sekä pääosin peräkkäiset viikkovapaapäivät. Myös vapaita viikonloppuja pääset viettämään.

Viran kelpoisvaatimuksena on kirkkohallituksen päätöksen (Kirkon säädöskokoelma nro 164/2023) mukainen nuorisotyönohjaajan viran kelpoisuus (esim. sosionomi AMK tai yhteisöpedagogi AMK, tutkinnon tulee sisältää vähintään 90 op teologisia, kirkon ja seurakunnan työhön sekä kirkon nuorisotyöhön ja kasvatukseen liittyviä opintoja) tai aikaisempi opistoasteen tutkinto.

Me emme vieroksu hengellisyyttä ja ymmärrämme rajamme katsomusten ja uskontojen moninaisella työkentällä. Meillä saat laittaa omat lahjasi käyttöön.

Sinulla on hyvät lähtökohdat tehtävän menestykselliseen hoitamiseen, mikäli sinulta löytyy hyvät vuorovaikutus-, yhteistyö- ja viestintätaidot, joustava, verkostoituva ja kehittävä työote, oma-aloitteisuus, organisointikyky ja kyky itsenäiseen työskentelyyn, olet helposti lähestyttävä ja sinulla on halu kohdata kaikenlaisia ihmisiä.

Vain evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen on kelpoinen nuorisotyönohjaajan virkaan. Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Viran palkkaus on Kirkon virka- ja työehtosopimuksen mukainen, vaativuusryhmä 503. Palkka on 2885-3262 €/kk työkokemuksesta riippuen.

Hae elämäsi työpaikkaan täyttämällä hakemus KirkkoRekry-palvelussa 27.11.2024 klo 23.59 mennessä. Pyydämme hakijoita varautumaan haastatteluun tiistaina 3.12.2024 klo 12-16. Kutsumme haastatteluun Espoonlahden kirkolle erikseen.

Työn alettua on käytävä työterveydessä työhöntulotarkastuksessa sekä toimitettava rikosrekisterilain 6 §:n 2 momentissa tarkoitettu rikosrekisteriote. Viran täytössä noudatamme noin neljän kuukauden koeaikaa.

Heräsikö kysyttävää? Vastaamme mielellämme kysymyksiisi:
johtava nuorisotyöohjaaja Stella Björkholm 040 533 7808 tai
kirkkoherra Jukka Lehti 050 434 1090. Sähköpostit etunimi.sukunimi@evl.fi.

Olemme vakaa työnantaja ja tarjoamme sinulle mielenkiintoisen ja merkityksellisen työn, mukavan työyhteisön, hyvän perehdytyksen, hyvät työtilat ja välineet, lakisääteistä laajemman työterveyshuollon, lounasedun, sekä liikunta-, kulttuuriedun ja hierontaedun. Tuemme työntekijöiden ammatillista kehittymistä tarjoamalla henkilöstölle koulutusta suunnitelmallisesti. Tarjoamme hyvät mahdollisuudet kehittää ja kehittyä.

Johtava nuorisotyöohjaaja Stella Björkholm 040 533 7808, kirkkoherra Jukka Lehti 050 434 109. Sähköpostit etunimi.sukunimi@evl.fi.

www.espoonseurakunnat.fi/espoonlahden-seurakunta

Kipparinkatu 8