Perheneuvojan virka - Jyväskylän seurakunta

Jyväskylän seurakunnan Perheasiain neuvottelukeskuksessa on haettavana perheneuvojan virka.

Viran pääasialliset tehtävät on määritelty seuraavasti:
1.Pari- ja perheterapeuttisen neuvotteluavun antaminen parisuhteen ja perhe-elämän ristiriitatilanteissa tai vanhemmuuden kysymyksissä.
2.Avioliittolain 5. luvun mukainen perheasioiden sovittelu.
3.Erilaisten hoidollisten ryhmien suunnittelu ja vetäminen.
4.Alustukset ja luennot perhe-elämästä.
5.Työnohjaus- ja työyhteisökonsultointi seurakunnan työntekijöille.
6.Osallistuu neuvottelukeskuksen toiminnan kehittämiseen yhteistyössä koko tiimin kanssa.
7.Verkostoituminen moniammatillisessa ja moniarvoisessa toimintaympäristössä sekä toiminta kirkollisen työn edustajana yhteistyössä kuntien ja perhetyöhön keskittyvien järjestöjen kanssa.
8.Perheneuvontaan ja kirkon auttamistyöhön liittyvään viestintään osallistuminen.
9.Ylläpitää ja kehittää ammatti osaamistaan sovitun tehtäväjaon mukaisesti.

Viran kelpoisuusehdot ovat Jyväskylän seurakunnan hallintosäännön nojalla seuraavat:
1.Soveltuva ylempi korkeakoulututkinto
2.Perheneuvojan erityiskoulutus tai sitoutuminen koulutuksen suorittamiseen.

Perheasiain neuvottelukeskusta koskeva ohjeistus Jyväskylän seurakunnan hallintosäännössä on linjassa Kirkkohallituksen elokuussa 2020 tekemän, perheneuvojan viran koulutusvaatimuksia koskevan päätöksen (Nro 138) kanssa.

Virkaan valittavan tulee Kirkkolain 6. luvun 2 §: n mukaisesti olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Kielitaitovaatimuksena on erinomainen suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito sekä tyydyttävä ruotsin kielen ymmärtämisen taito (Kirkkojärjestyksen 8 luvun 4 §). Perheneuvojan virkaa hakeneen tulee tarvittaessa osallistua soveltuvuustutkimukseen.

Muut tehtävän asettamat vaatimukset:
Viran pääasiallisten tehtävien hoitamiseen liittyvien yleisten valmiuksien lisäksi eduksi katsotaan psykoterapia- tai lyhytterapeuttitutkinto tai käynnissä oleva näihin tähtäävä koulutus, perheneuvonnan tuntemus ja hyvät työyhteisötaidot.

Viran palkkaus on vaativuusryhmän 602 mukainen siten, että järjestelmän mukainen peruspalkka on 3.727,13 €/kk, lisäksi maksetaan työkokemukseen perustuvaa kokemuslisää, KirVes Tes LIITE1. Työaikana toimistotyöaika, lomaoikeus ja muut virkaehdot Kirkon virka- ja työehtosopimuksen mukaisesti.

Viran täytössä noudatetaan 6 kuukauden koeaikaa.

Viranhaltijan esihenkilönä Perheasiain neuvottelukeskuksen johtaja, virkapaikkana Perheasiain neuvottelukeskuksen toimipaikka Jyväskylässä Kilpisenkatu 4.

Perheasiain neuvottelukeskuksen johtaja Pekka Puukko, pekka.puukko@evl.fi, 050 383 9273.

Hakemukset jätetään sähköisen rekrytointipalvelumme kautta 31.10.2024 klo 15.00 mennessä. Haastatteluun valitut hakijat kutsutaan tilaisuuteen henkilökohtaisesti. Haastatteluun tulee ottaa mukaan alkuperäiset tutkinto- ja työtodistukset.

Jyväskylän ev.lut. seurakunta koostuu neljästä alueesta ja yhteisistä palveluyksiköistä. Strategiamme on olla "Lepoa Jumalassa - lähellä ihmistä". Seurakunnassa on noin 92 000 jäsentä ja noin 280 työntekijää.

Perheasian neuvottelukeskuksessa toimii viisi perheneuvojaa ja Palvelevan puhelimen ja perhetyön toiminnanohjaaja. Sivuvastaanottoja on Viitasaarella, Saarijärvellä, Äänekoskella, Hankasalmella, Jämsässä ja Keuruulla. Toiminta-alueena on koko Keski-Suomi. Yksikköä johtaa neuvottelukeskuksen johtaja.

Työnantajan tarjoamiin etuihin kuuluvat mm. laajennettu työterveyshuolto, lounasetu sekä kulttuuri-, liikunta- ja hierontaetu (Edenred).

Jyväskylän seurakunnalla on ympäristödiplomi ja olemme savuton ja tuoksuton seurakunta.

Seurakuntatoimisto; Vapaudenkatu 47
40100 Jyväskylä